stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 154777
  • 18 مرداد 1399 - 13:55
1

فرانسه و آلمان مذاکرات درباره اصلاحات سازمان بهداشت جهانی را ترک کردند

فرانسه و آلمان مذاکرات درباره اصلاحات سازمان بهداشت جهانی را ترک کردند

فرانسه و آلمان هم به دلیل ناامیدی از تلاش‌های آمریکا در رهبری مذاکرات اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی این گفت‌وگوها را ترک کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در حالی رهبری مذاکرات ایجاد اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی را بر عهده دارد که تصمیم گرفته تا از این نهاد خارج شود و اقدام آلمان و فرانسه در ترک گفت‌وگوها نیز یک پسرفت برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست در حالی که واشنگتن که ریاست دوره ‌گروه هفت را نیز برعهده دارد، امیدوار بود که یک نقشه راه مشترک برای ایجاد تغییرات اساسی در سازمان بهداشت جهانی در سپتامبر و دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نوامبر ارائه شود.

یکی از مقام‌های ارشد اروپایی حاضر در گفت‌وگوها گفت: هیچ‌کس به دنبال ورود به یک روند اصلاحی و ارائه یک خط مشی برای آن از سوی کشوری که می‌خواهد سازمان بهداشت جهانی را ترک کند، نیست.

وزرای بهداشت آلمان و فرانسه تایید کردند که دو کشور مخالف رهبری آمریکا در مذاکرات پس از اعلام این کشور برای خروج از این نهاد هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایتالیا نیز گفت، کار روی سند اصلاح هنوز در جریان است و موضع ایتالیا در راستای پاریس و برلین قرار دارد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن نیز در پاسخ به سوالی درباره موضع آلمان و فرانسه گفت، تمامی کشورهای گروه هفت باید از مفاد ایده اصلاحات سازمان بهداشت جهانی حمایت کنند. با این وجود، این واقعا مایه تاسف است که آلمان و فرانسه تصمیم گرفته‌اند تا از این مساله حمایت نکرده و از گفت‌وگوها خارج شوند.

سخنگوی دولت انگلیس نیز از اظهارنظر در این باره امتناع کرد اما گفت، کشورش از سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌کند و به اصلاحات در این نهاد به عنوان ضرورتی برای پاسخگویی و انعطاف پذیری آن تاکید کرد.

گفت‌وگوها برای ایجاد اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی حدود چهار ماه پیش آغاز شده و قریب به ۲۰ “وبینار” بین وزرای بهداشت از گروه هفت انجام شده و وزرای بهداشت و مقام‌های ارشد کشورهای عضو نیز نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.