stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 154712
  • 18 مرداد 1399 - 10:25
1

ادعای آمریکا: روسیه به بایدن ضربه می‌زند/چین به انتخاب مجدد ترامپ بی‌میل است

ادعای آمریکا: روسیه به بایدن ضربه می‌زند/چین به انتخاب مجدد ترامپ بی‌میل است

در پی فشار قانونگذاران دموکرات آمریکا برای انتشار مدارکی از مداخله خارجی در انتخابات نوامبر، یک مقام ارشد ضد اطلاعات جزئیات جدیدی درباره این “تهدید” منتشر کرده که شامل این ارزیابی است که روسیه جو بایدن را هدف قرار داده و چین نگران دور دوم ریاست جمهوری ترامپ است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از یاهو نیوز، ویلیام اوانینا، مدیر مرکز ملی ضد اطلاعات و امنیت آمریکا در بیانیه ای گفت: این جامعه اطلاعاتی بر پایه اظهارات علنی مقام های چینی در خصوص مسائلی نظیر واکنش جهانی به پاندمی ویروس کرونا و نبرد بر سر فناوری هایی نظیر ۵جی و رسانه اجتماعی به این نتیجه رسیده است که چین در حال حاضر ترجیح می دهد که دونالد ترامپ که از دید پکن غیر قابل پیش بینی است، دوباره در انتخابات پیروز نشود.

این مقام اطلاعاتی همچنین گفت، از طرف دیگر روسیه برای “بدنام کردن جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا” تلاش دارد که مطابق با دیدگاه مسکو در دوران حضور او در دولت اوباماست. او به عنوان نمونه به آندری کرکاچ، عضو پارلمان اوکراین و طرفدار روسیه اشاره کرد که تماس های تلفنی افشا شده او درباره کار بایدن در اوکراین، موضوع تحقیقات جمهوری خواهان در کمیته امنیت داخلی سنا قرار گرفت.

این جامعه اطلاعاتی همچنین مدعی “تلاش های ایران برای تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا” شد. ویلیام اوانینا در ادامه ادعاهایش گفت دشمنان خارجی و در درجه اول روسیه، چین و ایران “به استفاده از تدابیر نفوذ پیدا و پنهان برای تغییر ترجیح رای دهندگان آمریکایی و چشم اندازها، تغییر سیاستهای آمریکا، افزایش تفرقه در ایالات متحده و تضعیف اعتماد مردم آمریکا به روند دموکراتیک ما ادامه خواهند داد.”

اندکی پس از اعلام اطلاعاتی اوانینا، سناتورها مارکو روبیو، از جمهوری خواهان فلوریدا و رئیس موقت این کمیته اطلاعاتی و مارک وانر، از اعضای رده بالای دموکرات با انتشار بیانیه مشترکی از این جزئیات جدید استقبال کرده و آنها را “گامی در راستای انتشار هر چه بیشتر اطلاعات درباره تهدیدات خارجی در انتخابات آمریکا” توصیف کردند.

انتهای پیام  

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.