stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 154670
  • 18 مرداد 1399 - 1:50
0

نفت برنت به پایین ۴۵ دلار برگشت

نفت برنت به پایین ۴۵ دلار برگشت

بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش تنشها میان آمریکا و چین پس از اقدام ترامپ در ممنوعیت اپلیکیشنهای چینی تیک تاک و وی چت و نگرانیها نسبت به روند احیای اقتصاد جهانی کاهش یافت اما رشد هفتگی خود را حفظ کرد.

قلم | qalamna.ir :

احکامی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت اپلیکیشنهای چینی تیک تاک و وی چت امضا کرد، ظرف مدت ۴۵ روز به اجرا درخواهند آمد. استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: بهای نفت در معاملات بازار آسیا پس از اعلام این خبر کاهش پیدا کرد و نشان داد وقتی پای ریسک ژئوپلیتیکی در میان باشد، معامله گران نفت این منطقه نسبت به افزایش تنشهای میان آمریکا و چین آسیب پذیر هستند.

به گفته تحلیلگران، عدم پیشرفت مذاکرات میان کنگره آمریکا و کاخ سفید درباره بسته کمک مالی جدید هم عامل دیگری بود که باعث کاهش بهای نفت شد.

گری کانینگهام، مدیر تحقیقات بازار در شرکت “تردیشن انرژی” به رویترز گفت: به نظر می رسد کنگره آمریکا نتوانسته است به طرحی برای دور بعدی کمکهای مالی برسد و این مسئله تردیدهایی را نسبت به روند احیای اقتصادی آمریکا ایجاد کرده است.

رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا هم عامل دیگری است که دورنمای تقاضا برای نفت را مبهم کرده است. رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و هند هم اخیر رکورد روزانه جدید مبتلایان را گزارش کرده است. بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جانشان را از دست داده اند.

بهای نفت برنت ۶۹ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش یافت و در ۴۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۳ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش یافت و در ۴۱ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه بسته شد.

با این حال بهای نفت برنت برای کل هفته ۲.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲.۴ درصد رشد داشت.

در این بین، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، قول داد تولید نفت خود را در اوت کاهش بیشتری دهد. این کشور در عمل به سهمیه کاهش تولید خود عقب بوده است. اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمتها از ماه مه اجرای توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کردند و سهم عراق از این کاهش تولید، ۱.۰۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

نفت برنت با اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش تولید شرکتهای نفت شیل آمریکا، از قیمت ۱۶ دلار در آوریل که پایینترین رکورد در ۲۱ سال گذشته بود، بهبود پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در یک هفته گذشته چهار حلقه کاهش پیدا کرده و به ۲۴۷ حلقه رسیده است. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز ۶۸۷ حلقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. شمار دکلهای حفاری نفت در یک هفته گذشته چهار حلقه کاهش یافت و به ۱۷۶ حلقه رسید در حالی که سال گذشته این موقع ۷۶۴ دکل حفاری نفت فعال وجود داشت. شمار دکلهای حفاری گاز در آمریکا ۶۹ حلقه مانده که در مقایسه با ۱۶۹ حلقه در مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.