stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 154336
  • 16 مرداد 1399 - 15:20
0

هیچ ماده اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرک معطل بماند

هیچ ماده اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرک معطل بماند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرکات ما بماند و واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه و ماشین‌آلات کند یا متوقف شوند.

قلم | qalamna.ir :

حسین مدرس خیابانی امروز، ۱۶ مردادماه، در حاشیه سفر به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز چند واحد صنعتی شامل طرح‌های توسعه و ایجادی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: طرح تولید انواع سیم و کابل مسی و آلومینیومی به بهره‌برداری رسید. این واحد صنعتی که در حال کامل کردن زنجیره تولید خود بوده، در نظر دارد  گرانول و مفتول و کاتد مس را تولید کرده و با سرمایه‌گذاری بسیار خوبی که داشته، بیش از ۲۵۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: در سال جهش تولید واحدهای تولیدی، هم افزایش ارقام تولید را دارند، هم در کنار افزایش تولید خود در حال ایجاد طرح‌های توسعه هستند  چنان‌که طرح‌های جدید در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن، در کشور در حال کلید خوردن است و فرصت تحریم به نحو احسن در واحدهای تولیدی استفاده شد.

مدرس خیابانی بیان کرد: در شهرک صنعتی خیام نیشابور بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل و غیر فعال راه‌اندازی شده است. سیاست وزارت صنعت ممنوعیت واردات است و از واردات کالاهایی که در تولید داخل توانش را داریم، جلوگیری می‌کند. با حمایت‌هایی که در حوزه تامین مواد اولیه و تخصیص ارز کارخانجات انجام می‌شود، می‌توانیم ارقام جهش تولید را در سال محقق کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واحد تولید قطعات خودرویی در نیشابور که قطعات جدید با بالاترین تکنولوژی و فناوری را تولید می‌کند و ماشین‌آلات مدرنی که در مرز دانش حرکت می‌کنند را نصب و ۱۵۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

تولید امروز با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد

وی با بیان اینکه تولید امروز با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: تولید کشور بدون توجه به تحریم‌های آمریکا، در مدار شتابی قرار گرفته و تصور این است که بتوانیم فراتر از حد انتظار، واحدهای صنعتی را فعال‌تر از قبل ببینیم. استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور و شهرک‌‎های صنعتی، قطب‌های مهمی برای تحقق جهش تولید هستند. باید در این زمینه کمک کنیم و وزارت صمت با همکاری همه دستگاه‌ها این کار را انجام دهد.

مدرس خیابانی گفت: بسیاری از مسائل در زمینه تخصیص ارز و تامین مواد اولیه است و نقدهایی به روش‌های عرضه مواد اولیه در بورس کالا وجود داشته که سازوکار جدیدی در بورس در حال تدوین است تا دیگر قیمت عرضه مواد اولیه خود را بالاتر از قیمت جهانی نداشته باشیم، بنابراین باید واحدهای تولیدی را به صورت ویژه ببینیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پیشنهادی امروز مطرح شد که مواد اولیه تولیدکنندگان شناسنامه‌دار، معتبر و بزرگ و برخی تولیدکنندگان عضو صادرکنندگان برتر را در قالب یک خط ویژه تخصیص دهیم، بازگشت مالیات ارزش افزوده آن‌ها سرعت پیدا کند و ترخیص کالاها از گمرکات سهولت یابد.

هیچ ماده اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرک معطل بماند

وی خاطرنشان کرد: با دستور ریاست‌جهوری در ستاد اقتصادی نباید هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی در گمرکات ما بماند و واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه و ماشین‌آلات کند یا متوقف شوند. کسانی که مواد اولیه و ماشین‌آلات آنها در گمرکات کشور است، به وزرات صمت مراجعه کنند که در قالب فهرست‌هایی اولویت‌بندی و به بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ارسال می‌شود.

مدرس خیابانی ضمن تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: جنگ اقتصادی ما یک جنگ رسانه‌ای نیز در کنار خود دارد. جنگ رسانه‌ای رزمنده می‌خواهد و خبرنگاران هم رزمندگان جنگ‌های رسانه‌‎ای هستند. ما تلاش می‌کنیم دستاوردها و موفقیت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم. امروز مردم بیش از هر چیز دیگر نیاز به امید و فضای بانشاط، کار و تلاش دارند که شروع شده است.

احیاء ۴۳۰ واحد صنعتی در چهار ماه ابتدای سال

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در حال حاضر واحدهای تولیدی و معدنی زیادی داریم که متوقف و تعطیل است، اما تلاش می‌کنیم که این واحدها را احیا کنیم. چهار ماه ابتدای سال ۴۳۰ واحد صنعتی مستقر در واحدهای صنعتی احیا شده و این نشان می‌دهد که همه تلاش می‌کنند تولید را به جایگاه اصلی خود برگردانند. مردم ممکن است خود را با فضای مجازی سرگرم کنند، اما نقطه اطلاع‌رسانی و اعتمادشان رسانه ملی است و رسانه ملی برای تحقق جهش تولید نقش فوق‌العاده موثری دارد.

وی افزود: خودباوری و خوداتکایی هم در محصول سرایت پیدا کرده و هم به ماشین‌آلات و تجهیزات تعمیم پیدا می‌کند. ایران برخلاف خواست دشمنان، نمی‌گذارد خواب آن‌ها تعبیر شود و به خواسته‌های خود برسند، تنها و مطمئن‌ترین مسیر عبور از تحریم حتی از کرونا، بخش تولید و حمایت از تولید و صادرات کشور است. اطمینان می‌دهم همه عزم دولت، حاکمیت، نهادها، مردم، مجلس و تمام قوا در کنار هم هستند که با انسجام ملی نگذارند دشمن به خواسته‌های خود برسد و حرکت رو به پیشرفت و عزت جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ۷۰ هزار پروژه در کل کشور داریم، عنوان کرد: از این میزان ۱۳ هزار پروژه بالای ۶۰ درصد و ۴۰۰۰ پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. آنچه در قالب پویش “تولید، تداوم امید” افتتاح می‌شود، از محل ۴۰۰۰  طرح بالای ۸۰ درصد بوده که امروز نهمین هفته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت ۴۰ واحد با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیاد تومان و اشتغال بیش از ۷۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵ تا ۱۰ برابر به صورت غیر مستقیم افتتاح شده و این پویش تا پایان دولت دوازدهم ادامه دارد. طرح‌های مهم تولیدی، صنعتی و لجستیکی بالغ بر ۲۰۰ طرح بوده که حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است و در قالب این پویش افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در شهرک صنعتی خیام نیشابور

وی در خصوص راه‌اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در نیشابور، گفت: با وجود اینکه پوشش بانوان چادر مشکی است و بزرگترین مصرف‌کننده چادر در منطقه هستیم، اما ۹۰ درصد آن  جزو واردات است. منطقی است که خودمان چادر مشکی را تولید و حتی به کشورهای منطقه صادر کنیم. در شهرک صنعتی قم در حال افتتاح واحد چادر مشکی هستیم و در شهرک صنعتی خیام نیشابور نیز کارخانه نخریسی با همکاری آستان قدس این کار را انجام می‌دهد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که برای اجرای طرح‌ها یا خارج کردن طرح‌‎های نیمه‌تمام از رکود داریم، مشارکت با نهادهای عمومی است. آستان قدس رضوی نیز برای تهیه چادر مشکی اعلام آمادگی کرده، ما نیز از نظر تسهیلات، جانمایی زمین و زیرساخت‌های شهرک صنعتی کمک می‌کنیم تا واحد تولیدی بزرگ چادر مشکی راه‌اندازی شده و از واردات آن بی‌نیاز شویم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.