stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 154319
  • 16 مرداد 1399 - 14:43
4
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان استان کردستان خبر داد:

خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود
قلم/کردستان: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان استان کردستان گفت: در راستای اجرای طرح تکاپو با همکاری سازمان جهانی توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) عمارت مشیردیوان سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایع دستی راه اندازی می شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، فرهاد حامدی بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ مصوب شد استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه صنایع دستی و همچنین عمارت مشیر دیوان در شهر سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایع دستی آغاز به فعالیت نماید.

وی در این راستا تشریح کرد: پس از گذشت چهار سال، با وجود آماده نبودن بسیاری از بسترها و شرایط فعالیت، با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در تاریخ ۲۱ مرداد ماه ۹۹ دبیرخانه مرکز خلاق صنایع دستی کردستان در عمارت تاریخی مشیر دیوان راه اندازی خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان اظهار کرد: این مرکز با رویکرد ایجاد نوآوری و خلاقیت در حوزه صنایع دستی، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال پایدار و ورود به بازارهای جهانی صنایع دستی با تقویت ارتباط گردشگری با صنایع‌دستی ایجاد خواهد شد.

حامدی در این راستا، خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی این مجموعه و ارائه گزارش های لازم به سازمان جهانی یونیدو و همچنین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اخذ اعتبارهای بین المللی و ملی این مرکز تجهیز و آماده ارائه خدمات به صنعتگران فعال استان و بازدید گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.