stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15427
  • 28 آبان 1394 - 10:54
3

حمایت دولت از توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق صنعتی

وزیر بهداشت،‌ در سفر به استان مرکزی در بازدید از مراکز درمانی شهرستان شازند گفت: صنایع آلاینده باید نقش خود را در توسعه مراکز بهداشت و درمانی استان مرکزی ایفا کنند.

قلم | qalamna.ir :

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی شهرستان شازند، اظهار کرد: استان مرکزی علیرغم برخورداری از ثروت‌های بسیار و برخورداری از صنایع مولد، از نظر زیرساخت خدمات درمانی فقیر است.

دکتر هاشمی با تاکید بر حمایت دولت از توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق صنعتی افزود: برنامه‌های خوبی در دست اجراست ولی این بدان معنا نیست که واحدهای صنعتی که در سلامت مردم اثرات نامطلوبی را به واسطه آلایندگی برجای می‌گذارند نقش خود را در حوزه اجتماعی ایفا نکرده و به توسعه خدمات درمانی کمک نکنند.

وزیر بهداشت بر نقش آفرینی صنایع در ارتقای زیرساخت‌های درمانی تاکید کرد و افزود: شازند یکی از شهرستان هایی است که به واسطه وجود صنایع آلاینده باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از خدمات رسانی سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها تقدیر کرد و افزود: در قالب طرح تحول سلامت از بیمارستان‌های تامین اجتماعی شهرستانها نیز حمایت خواهد شد و این مراکز نیز تحت پوشش طرح های تامین متخصص و تجهیزات قرار می‌گیرند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در قالب هماهنگی با وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی جهت تامین تخت‌های ICU،‌تامین و احداث بخش‌های ICU , NICU در بیمارستان تامین اجتماعی شازند اقدام خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم حمایت کارخانجات از حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: این واحدها باید دولت را در ارتقای خدمات درمانی یاری کنند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در قالب حمایت و هماهنگی مسئولان ارشد استان مرکزی فرصت‌های موثری برای توسعه خدمات درمانی در این فراهم شود.

ایسنا وزیر بهداشت در جریان سفر به شهرستان شازند از محل احداث دانشکده پرستاری و مرکز بهداشت شماره یک این شهرستان نیز بازدید کرد.

شرکت در کارگروه سلامت و بازدید از مراکز درمانی شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در استان مرکزی است.

بابک عدلی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بر اساس مباحث مطرح شده توسط وزیر بهداشت قول همکاری در خصوص حمایت این وزارتخانه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی در قالب طرح تحول سلامت داده شد.

وی افزود:‌این سازمان با تحت پوشش قرار دادن نیازهای درمانی مردم در شهرستان‌های استان وزارت بهداشت را در این حوزه یاری می‌کند و این مهم نشان می‌دهد که سیاست درمان سیاست بخشی نگری نیست و تجمیع امکانات می‌تواند پاسخگوی نیاز درمانی و بهداشتی مردم باشد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.