stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15373
  • 28 آبان 1394 - 1:35
3

منتجب نیا: محبوبیت بزرگان اصلاح‌طلب برخی را آزار می‌دهد

منتجب نیا: محبوبیت بزرگان اصلاح‌طلب برخی را آزار می‌دهد

قائم‌مقام حزب اعتمادملی معتقد است اغلب مردم با وجود انتقادهایی که دارند از دوران اصلاحات به نیکی یاد می‌کنند و راز محبوبیت اصلاح‌طلبان در همین عملکرد آنهاست.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا که شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگ اصلاح‌طلبان استان‌فارس، تحت عنوان طنین اعتماد و هماهنگی در شیراز سخن می‌گفت، افزود: مطابق با رکن اسلامیت نظام، می‌بایست همه‌ قوانین و مقررات براساس دین اسلام تدوین و اجرا شود اما اینکه کدام اسلام و چه کسی و با کدامین قرائت از اسلام نیز کلیدی است.

وی با دفاع از کارنامه‌ اصلاح‌طلبان در دو دوره ریاست‌جمهوری و یک دوره‌ چهارساله‌ مجلس اصلاح‌طلب، تأکید کرد: تردیدی نیست به هر عملکردی انتقادهایی وارد هست اما شما بررسی کنید با تمام نقاط ضعف و قوت دوران مسئولیت اصلاح‌طلبان، آیا یک دروغ، دزدی، گزارش غیرواقعی یا اختلاسی شنیدید؟! اغلب مردم با وجود انتقادهایی که دارند از آن دوران به نیکی یاد می‌کنند و راز محبوبیت اصلاح‌طلبان در همین عملکرد آنهاست.

منتجب‌نیا  با بیان اینکه محبوبیت بزرگان اصلاح‌طلب، برخی را آزار می‌دهد، بیان کرد: محبوبیت این بزرگان برای برخی یک خطر جلوه می‌کند اما من با اطمینان به این دسته از افراد می‌گویم محبوبیت برخی شخصیت‌های نظام نه‌تنها خطری ندارد بلکه می‌تواند به بقا و اقتدار نظام کمک کند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه همه ما وارث انقلاب و نظامی هستیم که از اعتبار و مشروعیت بنیانگذار آن استفاده می‌کنیم، گفت: امام الگوی همه گروه‌ها با سلایق مختلف بود و می‌توانیم بگوییم همه‌ ما بر سر خوان کَرَم او نشسته‌ایم.

حجت‌الاسلام متنجب‌نیا با بیان اینکه تعریف امام‌خمینی(ره) از میراث امروز ما، شامل دو وجه جمهوریت و اسلامیت بوده، اظهار داشت: جمهوریت نظام همان است که در قانون آمده و مطابق آن همه ارکان نظام از رهبری و رئیس‌جمهوری گرفته تا عضو شورای اسلامی یک روستا، می‌بایست با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب شوند و هیچ‌کس از پیش خدا نیامده و هیچ‌کس نمی‌تواند خود را مستقل از مردم و فراتر از اختیار و انتخاب مردم بداند.

وی افزود: تمامی مسئولان ما منتخبان مردم هستند و از این روست که مردم اختیاراتی را به آنها واگذار کرده‌اند؛ آنگونه که بینانگذار کبیر این نظام خود را خدمتگزار مردم می‌دانستند و تاکید می‌کردند به‌جای رهبر، به من خدمتگزار بگویید بهتر است.

منتجب‌نیا در ادامه به نقش انتخابات در پررنگ‌تر شدن وجهِ جمهوریت نظام اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از قانون‌اساسی در رابطه با انتخابات و مردم است و از این رو هرچه این رکنِ رکین محکم‌تر باشد قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی نیز مقتدرتر خواهد شد.

این فعال سیاسی افزود: مسئولان مختلف باید بدانند هر رأیی که به صندوق ریخته می‌شود قبل از آنکه رأیی به کاندیدایی خاص باشد، رأی به نظام محسوب می‌شود، بنابراین اگر حفظ نظام را از اوجب‌واجبات می‌دانیم لازم است مهمترین ابزار حفظ آن یعنی انتخابات را باور داشته باشیم.

منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به بیان  برخی از نگرانی‌های امام خمینی(ره) پرداخت و تأکید کرد: انحراف در بینش اسلامی و جایگزین‌شدن اسلام آمریکایی به جای اسلام ناب‌محمدی از نگرانی‌های جدی امام‌راحل بود اما خیلی مهم و جالب است بدانیم این موضوع را حضرت امام(ره) زمانی مطرح کردند که در آستانه‌ انتخابات مجلس بودیم و همه‌ ما برای کاندیداتوری ثبت‌نام کردیم.

وی افزود: در آن زمان امام‌راحل به مردم توصیه کردند بین کاندیداهای متعدد به کاندیداهایی رأی دهند که طرفدار اسلام ناب‌محمدی هستند، نه اسلام آمریکایی.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب را نشانی از بینش عمیق وی دانست و گفت: توجه داشته باشیم در همین دور از انتخابات، کاندیداهای متعددی ثبت‌نام کردند و مورد تأیید شورای‌نگهبان هم قرار گرفتند ولی امام مردم را به انتخاب اصلح توصیه کردند.

منتجب‌نیا  در ادامه به خطرات حضور متحجرانِ دینی اشاره و تأکید کرد: امام(ره) بارها به متحجران نیز اشاره می‌کرد اما متاسفانه امروز به این بخش از مواضع حضرت امام(ره) پرداخته نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی اتفاق‌های آن سال‌ها افزود: مگر امام(ره) در آخرین سال عمر پربرکت‌شان خطر مرتجعان را فریاد نمی‌زدند؟ مگر خود ایشان نگفتند آخوندهای بی‌دین درباری و وابسته و مقدس‌نماها کمر نظام را می‌شکنند؟ چرا امروز روحانیونی که برای پست و مقام هر دروغ و ریایی را روا می‌دارند آزاد و رهایند اما اگر یک روحانی بر اساس حق، سخنی متفاوت از خواست آنان براند، مطرود می‌شود؟ چرا خشک‌مقدسی و ارتجاع که مورد مخالفت شدید امام(ره) واقع می‌شد، امروز در جامعه‌ ما اینقدر نهادینه شده است.

نماینده اسبق مجلس‌شورای‌اسلامی در ادامه با تشریح خاطراتی از دوران نمایندگی خود در مجلس گفت: نامه‌های امام خمینی(ره) به شورای‌نگهبان، تأکید بر حرمت رأی مردم و عدم ابطال انتخابات در برخی حوزه‌ها از جمله شیراز و حساسیت شدید نسبت به تخریب و تهمت به مردم، همه حکایت از موضع روشن ایشان برای حرمت جایگاه مردم دارد.

منتجب‌نیا با اشاره به انحلال هسته‌های گزینش در اوایل انقلاب از سوی امام خمینی(ره) گفت: باید با خود فکر کنیم امام چه می‌گفت و ما داریم چه می‌کنیم؟ آیا ما حریم‌خصوصی مردم را آن‌گونه که امام(ره) اعتقاد داشتند، رعایت می‌کنیم؟

وی افزود: متأسفانه اوایل انقلاب برخی ناآگاهانه خودروها را به جرم پخش‌موسیقی توقیف می‌کردند و امروز هم نیروی‌انتظامی به شکلی دیگر همان عمل را می‌خواهد انجام دهد! در حالی‌که همان‌گونه که در فرمان هشت‌ماده‌ای حضرت امام(ره)روشن است یکی از نگرانی‌های بسیار جدی ایشان افراطی‌گری و تندروی‌ها بود.

منتجب‌نیا ادامه داد: زمانی که آقای ناطق‌نوری وزیر کشور بود، کسانی که خود را حزب‌اللهی می‌دانستند رفتارشان با بدحجابان به برخوردهای فیزیکی رسید و در آن زمان حضرت امام(ره)به وزیر کشور دستور اکید دادند با این افراد خودسر برخورد جدی و  آنها را مجازات کنید.

نماینده‌اسبق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، امام(ره) را شخصی صادق، شفاف و مبرا از دروغ توصیف کرد و اظهار داشت: در دوره‌ ۸ ساله‌ گذشته، چقدر دروغ و آمار غیرواقعی از برخی مسئولان کشور شنیدیم؟ در این وضعیت چگونه توقع داریم اعتماد مردم حفظ شود؟ باید بدانیم اعتماد هرگز با بخشنامه حاصل نمی‌شود، بلکه عملکرد افراد است که به اعتمادبخشی یا بی‌اعتمادی منجر می‌شود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به برخی برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای مجلس آینده، یادآور شد: معتقدم جریان اصلاحات، جریانی‌ ملی، خدایی و منطبق با خواست مردم است و برای همین محبوبیت، اگر در انتخابات آتی اجازه دهند مردم آمادگی فوق‌العاده‌ای برای استقبال از این جریان دارند.

منتجب‌نیا برگِ برنده‌ اصلاح‌طلبان را در انتخابات پیش‌رو، وحدت و انسجام فعلیِ آنان دانست و گفت: همان اتحاد و یکدلی را که در خردادماه ۹۲ منجر به پیروزی کاندیدای منحصربه‌فرد اصلاح‌طلبان شد اکنون نیز شاهد هستیم و با تشکیل شورای هماهنگی اصلاحات با محوریت شخصیتی تاریخ‌ساز و فرهیخته همچون دکتر عارف و تعمیم همین رویه در سراسر کشور، امیدواریم مجلسی قدرتمند و یاری‌گر را برای اعتلای نام کشور عزیزمان، تشکیل دهیم.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.