stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 153566
  • 14 مرداد 1399 - 9:25
3

روزنامه دولتی چین: رویکرد آمریکا در برابر کمپانی‌های فناوری را نمی‌پذیریم

روزنامه دولتی چین: رویکرد آمریکا در برابر کمپانی‌های فناوری را نمی‌پذیریم

یکی از روزنامه‌های دولتی چین نوشت، قلدری آمریکا نسبت به کمپانی‌های فناوری‌های چین پیامد دیدگاه “بازی مجموع صفر” واشنگتن است و چاره‌ای برای پکن جز تسلیم یا مقابله مرگبار در قلمرو فناوری نمی‌گذارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه گلوبال تایمز چین در سرمقاله خود نوشته است: اگر دولت آمریکا برنامه‌های خود را در سرکوب یا رفتار نامناسب علیه کمپانی‌های فناوری چین اجرایی کند، دولت پکن نیز راه‌هایی برای مقابله دارد.

مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که با بایت‌دنس برای خرید بخش‌هایی از تیک تاک پس از آن وارد گفتگو شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برنامه‌اش را برای ممنوعیت این اپلیکیشن به دلایل امنیتی تغییر داده و به این کمپانی ۴۵ روز زمان داده تا قراردادی را امضا کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته بود که ترامپ در پی اشتراک گذاری داده‌های کاربران توسط کمپانی‌های نرم افزاری چینی با دولت پکن، می‌خواهد تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند.

این روزنامه همچنین نوشت، رفتار آمریکا با بایت‌دنس و کمپانی هوآوی که اکنون در فهرست سیاه تجارت ایالات متحده هستند نشان دهنده اقدامات این کشور برای جدا کردن اقتصاد آمریکا از چین است. به دلیل اینکه آمریکا برتری و نفوذ تکنولوژیکی بیشتری نسبت به متحدانش دارد، توانایی چین برای حفاظت از این کمپانی‌های چینی با اقدامی مقابله‌ای علیه کمپانی‌های آمریکایی محدود است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.