stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 153540
  • 14 مرداد 1399 - 6:20
2

عرضه نخستین گوشی ۵G گوگل در پاییز

عرضه نخستین گوشی ۵G گوگل در پاییز

شرکت گوگل اعلام کرد نخستین گوشیهای مجهز به فناوری ۵G شامل پیکسل ۴a و پیکسل ۵ در پاییز با قیمتی که از ۴۹۹ دلار آغاز می شود، عرضه خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

گوگل از ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) عرضه مدلهای اندرویدی جدید خود را آغاز می کند. اندازه صفحه نمایش این گوشیها ۵.۸ اینچ بوده و صفحه نمایش OLED دارند. سیاه مات تنها گزینه رنگ موجود خواهد بود و به امکان شناسایی هویت بیومتریک مجهز هستند.

 این شرکت قیمت ابتدایی مدل تلفن هوشمند ۴a بدون ۵G را ۳۴۹ دلار تعیین کرده تا بتواند مشتریانی که مدلهای ارزانتر را می پسندند را هم جذب کند. با این حال این گوشی دوربین کیفیت بالای مشابه مدل پیکسل ۴ سال گذشته، رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت را خواهد داشت اما فاقد امکان شارژ بی سیم خواهد بود.

گوشیهای ارزان قیمت گوگل پرفروش بوده اند اما هرگز منبع درآمد بزرگ برای این شرکت نبودند. گوشیهای گران قیمت گوگل به دلیل بازاریابی محدود و رقابت شدید، در مقایسه با مدلهای بازیگران بزرگی مانند سامسونگ الکترونیکس و اپل توفیق چندانی کسب نکردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نخستین نسل گوشی گوگل به نام پیکسل مورد استقبال خوبی قرار گرفت و برند قوی برای عکاسی با گوشی پیشرفته ایجاد کرد اما فروشش از مدلهای گوشی سامسونگ پایینتر بود. با این حال طبق اعلام گوگل، مدل پیکسل ۳a سال ۲۰۱۹ توانست از نظر امکانات و قیمت فاصله خود را با رقیبانش کمتر کرده و بسیار موفق ظاهر شود.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی آی دی سی، فروش گوشی پیکسل در سال ۲۰۱۹ به میزان ۵۲ درصد افزایش یافت و به ۷.۲ میلیون دستگاه رسید که اختلاف فاحشی با فروش بیش از ۵۰ میلیون دستگاه گوشی سامسونگ داشت. گوگل امیدوار است که مدل ارزانتر جدید گوشی این شرکت مخاطبان و فروشش را افزایش دهد اما از سوی دیگر سرگرم مذاکره با سامسونگ برای توسعه خدماتش در گوشیهای گلکسی است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل اعلام کرده که مدلهای ۵G در آمریکا، کانادا، انگلیس، ایرلند، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایوان و استرالیا موجود خواهند بود.

برایان راکوفسکی، نایب رییس تیم پیکسل در مصاحبه ای گفت: شرکت آلفابت امیدوار بود مدل جدید را در اواسط ماه مه در کنفرانس سالانه I/O رونمایی کند که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ لغو شد. وی این تاخیر را به کندی روند تولید و مشکلات این دوران نسبت داد. با این حال وی اظهار کرد: تیم گوگل به طراحی محصولات از خانه در دوران محدودیت سفر عادت کرده و بعید است پاندمی در محصولات آینده این شرکت تاخیر قابل توجهی ایجاد کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.