stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 153436
  • 13 مرداد 1399 - 16:25
3

صربستان به موشک‌های هدایت‌شونده چینی مجهز شد

صربستان به موشک‌های هدایت‌شونده چینی مجهز شد

صربستان نسل جدید موشک‌های میان‌برد زمین به هوای هدایت شونده از چین خریداری کرده است که نشانه جدیدی از عمیق همکاری میان پکن و بلگراد است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، خرید سامانه دفاع موشکی اف‌کی-۳ (FK-۳) در گزارش سالانه شرکت تسلیحات دولتی صربستان موسوم به جوگوایمپورت اس‌دی‌پی‌آر (Jugoimport SDPR) که به تازگی به آژانس ثبت داد و ستد دولتی ارائه شده، آمده بود.

شرکت جوگوایمپورت اس‌دی‌پی‌آر اعلام کرد، ۱۶۳ قرارداد واردات با ۳۱ کشور به ارزش ۶۲۰.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ داشته است. این خریدهای تسلیحاتی شامل پهپادهای مسلح از چین و سامانه اف-کی-۳ می‌شود.

براساس این بیانیه، بزرگترین بخش از قراردادهای واردات مربوط به مدرن‌سازی هواپیماهای میگ-۲۹، خرید سامانه‌های پهپادی و سامانه دفاع هوایی اف‌کی-۳ می‌شود.

پکن، صربستان را بخشی از ابتکار کمربند و جاده خود می‌بیند که هدفش گشایش ارتباطات تجاری خارجی جدید با شرکت‌های چینی است. در سال ۲۰۱۸ شرکت جوگوایمپورت اس‌دی‌پی‌آر، ۱۶۲ قرارداد واردات با ۳۲ کشور به ارزش ۴۸۲.۷ میلیون دلار داشت که شامل خرید بالگردهای ترابری و تهاجمی ساخت روسیه می‌شد.

چین میلیاردها یورو در این کشور حوزه بالکان سرمایه‌گذاری کرده است که عمدتا در وام‌های کم بهره، پروژه‌های زیرساخت و انرژی بوده است. در اواخر ژوئن، نیروی هوایی صربستان شش پهپاد جنگی سی‌اچ-۹۲ای (CH-۹۲A) مسلح به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری دریافت کرد که اولین محموله تجهیزات هوایی بدون سرنشین چینی در اروپا بود.

صربستان که به عضویت در اتحادیه اروپا امید بسته است، در سال ۲۰۰۶ بی‌طرفی نظامی اعلام کرده و به برنامه «مشارکت برای صلح ناتو» پیوست؛ گرچه به دنبال عضویت کامل در این ائتلاف دفاعی غربی نبود. ارتش صربستان کاملا مبتنی بر فناوری شوروی است و بلگراد در سال‌های اخیر جنگنده‌های میگ-۲۹ و موشک، بالگرد، تانک و نفربرهای زرهی از روسیه خریداری کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.