stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 15341
  • 27 آبان 1394 - 19:44
5

تابستان امسال چند نفر سرکار رفتند، چند نفر بیکار شدند؟

گزارش مرکز آمار نشان می دهد، به تعداد شاغلان کشور در تابستان امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۹۰۳ هزار و ۷۲۵ نفر اضافه شد هرچند در مدت یاد شده، ۴۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر نیز به تعداد بیکاران کشور اضافه شده است.

قلم | qalamna.ir :
مرکز آمار ایران، تعداد شاغلان در سه بخش مهم اقتصادی(کشاورزی، صنعت و خدمات) در تابستان سال گذشته ۲۱ میلیون و ۴۹۸هزار و ۱۳ نفر بوده است که در تابستان امسال، به ۲۲میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده؛ به عبارتی تعداد شاغلان بیش از ۹۰۳ هزار نفر اضافه شده است. 
 
همچنین تعداد بیکاران در تابستان سال گذشته ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۹۴ نفر بوده که در تابستان امسال این تعداد به ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است. به عبارتی بیش از ۴۷۸ هزار نفر به تعداد بیکاران اضافه شده است.
 
مقایسه دو فصل یاد شده نشان می دهد به تعداد شاغلان در بخش های کشاورزی، ۲۰۹ هزار و ۴۴۷ نفر، صنعت ۱۰۶ نفر و خدمات ۶۹۴ هزار و ۱۷۲ نفر اضافه شده است.
 
همچنین جمعیت فعال کشور در مدت یاد شده از ۲۳ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۶۶ نفر به ۲۵ میلیون و ۱۳۹هزار و ۴۹ نفر رسیده است که تفاوت این دو عدد تعداد شاغلان و بیکاران اضافه شده در دو تابستان ۹۳ تا ۹۴ را شامل می شود.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.