stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 153254
  • 13 مرداد 1399 - 12:38
3
نماینده سازمان بهداشت جهانی:

برنامه ها برای تولید کیت‌های تست تشخیصی ادامه دارد

برنامه ها برای تولید کیت‌های تست تشخیصی ادامه دارد
نماینده سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه بیشترین مشکلات موجود مربوط به تامین وسایل حفاظتی است، به مسائل مربوط به ورود اقلام بهداشتی درمانی به کشور اشاره کرد و برنامه‌های سازمان بهداشت برای تولید کیت‌های تست تشخیصی و فراهم آوردن وسایل بهداشتی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، پروفسور هملمن با تشکر از میزبانی خوب دانشگاه علوم پزشکی همدان در اولین سفرش به این استان ضمن ادای احترام به همه فعالان حوزه سلامت، اظهار کرد: امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با کرونا خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات موجود مربوط به تامین وسایل حفاظتی است، به مسائل مربوط به ورود اقلام بهداشتی درمانی به کشور اشاره کرد و برنامه‌های سازمان بهداشت برای تولید کیت‌های تست تشخیصی و فراهم آوردن وسایل بهداشتی خبر داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی خط تولید وسایل حفاظتی در همدان؛ انتشار مقالات پژوهشی در حوزه کرونا را رضایت‌بخش اعلام  کرد.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش بهداشت، سلامت و ارتقای بهداشتی ابراز امیدواری کرد که سواد بهداشتی ارتقا یابد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ضمن تشکر از ارائه  جامع و کامل رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارزشمندی پایلوت بودن همدان در برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت»، گفت: با شنیدن این گزارش متوجه موقعیت اپیدمی همدان و نحوه برخورد با اپیدمی و کنترل آن شدم.

پروفسور هملمن با ابراز خوشحالی از اینکه استان همدان در مرحله اول سناریوی خود با در نظر گرفتن پروژه ۷۰۰ تخت خوابی باقی مانده و نیاز به تعداد تخت بیشتر نبوده است.

وی با بیان اینکه بالانس خوبی در پذیرش بیماران کرونایی وجود دارد در خصوص تلاش سازمان بهداشت جهانی برای پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای فراهم آوردن وسایل مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و توسعه توانمندی آزمایشگاهها و بیمارستانها سخن گفت.

نماینده سازمان بهداشت جهانی بازدید از برخی مراکز آموزشی درمانی را جزو برنامه‌های  پروژه «آی. سی. ای. آر.پی» دانست و گفت: این پروژه مربوط به پاسخ دهی ایران به کووید ۱۹است که در آن سازمان بهداشت جهانی قراردادی برای تامین وسایل حفاظتی با  هدف بالا رفتن استاندارد وسایل تشخیص کوید و ۱۹در نظر گرفته شده است.

وی بررسی وسایل بیمارستان‌ها را یکی از برنامه‌های سفر خواند و ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمان‌بر بودن ورود وسایل به استان همدان این امکانات هر چه سریع‌تر به همدان برسد.

پروفسور هملمن ابراز خوشحالی از روند طی شده در همدان سئوالاتی را در خصوص مطالعات ایمونولوژی، تحقیقات در مورد پیوند آنتی بادی، تحقیقات الایزا آنتی بادی تست مطرح کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه، ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیحاتی در مورد جمعیت استان همدان، موقعیت اقلیمی و آب و هوایی، قابلیت‌های گردشگری استان همدان و جاذبه‌های دیدنی به ویژه قرارگیری آرامگاه حکیم بزرگ جهان بوعلی سینا در استان همدان مطرح کرد.

رشید حیدری‌مقدم، سیستم بهداشت و درمان استان همدان را قطب غرب کشور و خدمات‌رسان به استان‌های اطراف عنوان کرد و مطالبی در مورد تاریخچه راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه کرد.

وی با بیان مطالبی در مورد ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان ازجمله برخورداری از ۱۴بیمارستان و پوشش‌‍دهندگی به استان‌های اطراف به ویژه منطقه غرب ‌کشور، تعداد کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان و امکانات بهداشتی و  درمانی را برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز مهم ترین فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان را در مقابله با کووید ۱۹و میزان ابتلا به تفکیک شهرستانی و جنسیتی عنوان داشت و با اشاره به وجود سه سناریو برای اپیدمی کرونا‌ویروس گفت: خوشبختانه در استان همدان سناریوی نخست با در نظر گرفتن تعداد ۷۰۰تخت بستری اجرایی شد و نیازی به تعداد تخت‌های بیشتر در سناریوهای دوم و سوم نبوده است.

منوچهر کرمی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مراکز ۱۶ساعته، تعداد افراد تحت درمان قرار گرفته و درمان شده به تفکیک شهرستان ارائه کرد و دلیل اصلی اپیدمی کرونا در سال اخیر را ارتباطات خانوادگی و گردهمایی‌ها دانست.

وی به قابلیت شبکه‌های بهداشت درمان در کمک به مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: نقش بهورزان در ارائه آموزش‌های بهداشتی به عنوان پایین‌ترین سطح حوزه سلامت بسیار ارزشمند بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه بسیج آموزش و اطلاع‌رسانی کروناویروس، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌‌ها و قرار دادن نکات کلیدی مرتبط با کرونا در صفحه اصلی سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان و اطلاع رسانی گسترده در قالب توزیع پوستر و نصب بنر پرداخت.

وی ضمن ارائه گزارشی تصویری در مورد نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه ادارات، مکان‌های پرتجمع، فروشگاهها در مورد نمونه‌های موفق اقدامات انجام شده برای مدیریت بهتر کووید ۱۹ از جمله تولید اقلام حفاظتی ازجمله ماسک و تحقیقات صورت گرفته در حوزه کرونا صحبت کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.