stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 153245
  • 13 مرداد 1399 - 13:20
6
نامه دادستان عمومی مرکز سمنان به وزیر ورزش و جوانان

سرانجام اختلاس در ورزش و جوانان سمنان به کجا رسید؟/ آیا تعلیق مدیران کل در راه است؟

سرانجام اختلاس در ورزش و جوانان سمنان به کجا رسید؟/ آیا تعلیق مدیران کل در راه است؟
قلم/ سمنان- یک منبع آگاه گفت: محمد شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز سمنان در خصوص اختلاس کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نامه‌‌ای را به مسعود سلطانی فر برای صدور دستورات مقتضی ارسال کرده است.
قلم | qalamna.ir :

این منبع آگاه ابراز داشت که از متن نامه به طور کامل اطلاعی در دست ندارد اما بنا بر اطلاع کسب شده از سوی خبرنگار قلم،نامه ارسال شده با توجه به صدور کیفر خواست علیه فرزاد فتاحی مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان؛ محسن خدابخش و امیر ابوالخیریان کارمند حال حاضر در ورزش و جوانان شهرستان سمنان متهم به مشارکت در اختلاس و محسن جهانشیر معاون این اداره‌کل در زمان فتاحی متهم به جعل مهر کالای ورزشی و مشارکت در اختلاس می‌باشد، که طبق ماده هفت قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری خواهان تعلیق نامبردگان است.

گویا، دادستانی در این نامه خواستار تعلیق چهار نفر مذکور از شغل خود شده و برای صدور دستورات مقتضی به سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده، هنوز از متن کامل نامه و دستورات سلطانی فر اطلاعی به دست وبگاه خبری قلم نرسیده است.

در بهمن ۹۷، حیدر آسیابی دادستان وقت مرکز استان سمنان اعلام کرد که ۲ تن از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان این استان به اتهام اختلاس بازداشت شده اند.

وی سازمان بازرسی مبنی بر سوء جریان‌های مالی در عملکرد برخی از هیات‌های ورزشی این استان اشاره و اظهار داشت که دادستانی این استان برای تحقیق و بررسی وقوع جرم در این هیات‌ها ورود پیدا کرد و رصد و جمع آوری مستندات لازم و تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در زمینه برداشت‌های غیر قانونی در ارتباط با اعتبارهای دولتی مربوط به حوزه ورزش استان سمنان باعث انجام تحقیق لازم توسط دادستانی شد و پرونده به یکی از شعبه‌های بازپرسی ارجاع شد که بازپرس نیز پس از صدور دستورهای لازم و جمع آوری دلایل، با توجه به درجه مجازات قانونی اتهام‌های انتسابی در راستای ماده ۱۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری، ۲ تن از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را جلب کرد.

طبق گفته آسیابی دادستان وقت، متهمان پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت در بازداشت به سر می برند، اتهام انتسابی اختلاس و میزان اختلاس برآورد شده در آن زمان، حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

البته، تحقیقات برای مشخص شدن میزان دقیق اختلاس کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داشت.

پای فرزاد فتاحی مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان و مدیرکل کنونی خراسان رضوی در خرداد ۹۸ به این ماجرا کشید شد، خبرها حاکی از بازداشت «فرزاد فتاحی» مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان برای پاره‌ای اتهامات داشت.

البته، «محسن جهانشیر»، معاون این اداره‌کل در زمان فتاحی نیز بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شده بود و اما، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان در تلاش برای تأمین وثیقه آزادی موقت بود.

فتاحی در آن روزها، برای ادای پاره‌ای توضیحات در خصوص مسائل مالی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در زمان تصدی او، به سمنان احضار و بازداشت شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.