stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 153234
  • 13 مرداد 1399 - 11:08
4

۱۵ طرح دانش‌بنیان با حمایت کمیته امداد سمنان به بازار فروش رسید

۱۵ طرح دانش‌بنیان با حمایت کمیته امداد سمنان به بازار فروش رسید
قلم/ سمنان- مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۱۵ طرح دانش بنیان در حوزه های مختلف، در سایه حمایت های مادی و معنوی، با حمایت کمیته امداد استان وارد بازار فروش شد.
قلم | qalamna.ir :

محسن مسعودیان راد، روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: انتخاب شعار سال مبنی بر «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، شامل نگاه ویژه‌ به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی می شود و این موضوع در عین توجه به مقوله تولید کالاهای مصرفی نیاز به افزایش تمرکز بر تولید است .

 وی خاطرنشان کرد: بی‌شک یکی از عوامل تحقق شعار سال جاری ، شناسایی و تقویت نقاط قوت داشته‌های کشور است که البته یکی از نقاط قوت برای جهش تولید و به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد،نگاه به نیروی جوان، کشف، پرورش نخبگان و کارآفرینان تحصیل‌کرده با هدف جذب و بهره‌مندی از آنان در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان سمنان نیز به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اشتغال دانش بنیان و همچنین حمایتها با تمرکز بر کشف و پرورش استعدادهای جوانان، دانشگاهیان و نیروهای فنی و متخصص با پرداخت تسهیلات اشتغال در سال ۹۸ در این عرصه وارد فعالیت شد.

 مدیر کل کمیته امداد استان سمنان به پنج طرح ارائه  شده در دومین همایش طرح های دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: ‏ سامانه اکتیو مارکت ۲۴ با هدف افزایش بهره وری و کارآمدتر شدن فرایند فروش اینترنتی اجناس، با تکیه بر ظرفیت های اینترنتی و سهولت و شفافیت در فروش صنایع دستی تولیدی مددجویان با رویکرد دسترسی سریعتر و راحت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در این سامانه تولیدکنندگان  و توزیع کنندگان کالاها وخدمات  با خریداران و متقاضیان به راحتی در ارتباط اند و از ظرفیت های موجود  در سامانه خرید و فروش اینترنتی  نهایت استفاده را خواهند برد.

مسعودیان راد افزود: خریداران به آسانی می توانند با دسترسی به اینترنت به بازارگردی به خرید اقدام کنند و البته با دسترسی به پیشنهادهای متنوع می توانند بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند.

وی به سامانه هوشمند حمل و نقل جاده ای ناوا دیگر طرح مورد حمایت اشاره و اضافه کرد: هدف از طراحی و ساخت این سامانه دسترسی و ارتباط راحت شرکت ها  و موسسات حمل ونقل با رانندگان کامیونت است.

وی افزود: در این سامانه شرکت ها  و موسسه های حمل و نقل  با رانندگان  کامیون به  راحتی باهم  در ارتباط هستند و از ظرفیت های موجود  در سامانه حمل و نقل نهایت بهره وری را خواهند برد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: شرکت تولیدکننده واکس براق کننده طبیعی چرم نیز با هدف تولید واکس و براق کننده طبیعی چرم در سال ۹۶ شروع به فعالیت کرد و در همان سال در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان در مقطع رشد مقدماتی پذیرفته شد.

وی افزود: این شرکت تیر ۹۷ در جلسه ارزیابی و پذیرش مرکز رشد دانشگاه سمنان موفق شد به مرحله رشد ارتقا یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: براق کننده نهایی محصولات چرمی و  براق کننده، مراقبت کننده لاستیک خودرو و مکنده برقی، سه واحد و طرح دیگر مورد حمایت در حوزه دانش بنیان ها از سوی کمیته امداد استان سمنان بودند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.