stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 153031
  • 12 مرداد 1399 - 15:42
5
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان:

مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان خبر داد: مجتمع تولیدی صنایع دستی (تایله) واقع در خیابان طالقانی سنندج با هدف اشتغال زایی برای بیش  از ۱۰۰ نفر در سال جاری راه اندازی می شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، فرهاد حامدی گفت: یکی از عمده ترین مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی کمبود فضا برای تولید در استان است در همین راستا در مرحله نخست توجه به بهسازی و نوسازی فضاهای موجود و تلاش برای رفع این مشکل در اولویت این معاونت قرار گرفت؛ در همین راستا با همراهی استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با پیگیری های مکرر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پس از جذب اعتبار لازم، طرح ساماندهی و بهسازی مجتمع تولیدی صنایع دستی استان کردستان در اواخر سال ۹۸ آغاز شد.

وی در ادامه، افزود: پس از ارائه طرح های مختلف، این مجتمع با فضایی بالغ بر ۲۰۰۰ مترمربع و با بیش از ۲۰ کارگاه تولیدی استاندارد برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی کردستان پس از بهسازی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

حامدی در این راستا خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که متاسفانه با افزایش هزینه ها و شروع و انتشار ویروس کرونا، روند پیشرفت فیزیکی طرح با مشکل مواجه شده است.

معاون صنایع دستی استان کردستان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: امید است با تخصیص اعتبار لازم به زودی شاهد افتتاح این مجتمع به منظور ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی استان با اولویت رشته های بومی و  صادرات گرا باشیم.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.