stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 15298
  • 27 آبان 1394 - 13:28
3

دستور روحانی برای پیگیری تذکر رهبر انقلاب درباره اردوهای دانشجویی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جلسه شب گذشته این شورا، از دستور رئیس جمهوری برای پیگیری تذکر رهبر انقلاب درباره اردوهای مختلط دانشجویی خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد رضا مخبر دزفولی درمورد مصوبات جلسه شورا افزود: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهوری مأموریت دادند گزارش مستندی از مواردی که اتفاق افتاده آماده و تذکر رهبر معظم انقلاب پیگیری شود تا حتماً جلوی این موارد گرفته شود.

وی اظهار داشت: بحث اصلی این جلسه پیرامون وضعیت زبان فارسی در خارج از کشور بود. تا قبل از شکل گیری بنیاد سعدی تعداد نهادهای فعال در این زمینه بسیار زیاد بود که بعضاً بر اساس یک مدل مشترک حرکت نمی کردند.

مخبر دزفولی افزود: از چند سال قبل برای ایجاد هماهنگی و استاندارد کردن فعالیت ها و روش های آموزشی در بخش دانشگاهی و دانش آموزی و همچنین بخش های اقتصادی و تجاری اقداماتی صورت گرفت.

وی گفت: در این جلسه گزارش راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص فعالیت های بنیاد سعدی توسط حداد عادل و همکاران این بنیاد ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بخش هایی از این گزارش گفت: هم اکنون در ۲۰۰ دانشگاه در ۶۵ کشور جهان رشته زبان فارسی تدریس می شود و ده ها هزار نفر در این دانشگاه ها آموزش زبان فارسی می بینند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زبان فارسی امروز در بعضی کشورها به عنوان زبان دوم معرفی شده است و دانش آموزان آن را در این کشورها، به عنوان زبان دوم آموزش می بینند.

مخبر دزفولی با بیان اینکه برای ایرانیان خارج از کشور به ویژه نسل دوم این هموطنان که کمتر آشنایی با زبان فارسی دارند نیز برنامه ریزی و فعالیت های گسترده ای طراحی شده است، گفت: ۳۰هزار نفر از این ایرانیان در کلاس های آموزشی سفارتخانه های ایران و رایزنی های فرهنگی به صورت داوطلبانه شرکت می کنند.

وی افزود: قرار شده که هموطنان خارج از کشور علاقه مند به آموزش زبان نیز با شرکت در دوره های آموزشی بتوانند به عنوان مدرس به تدریس زبان فارسی بپردازند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهوری نیز در جمع بندی بحث مواردی را مورد تأکید قرار داد که تشویق بنیاد سعدی به گسترش فعالیت ها در کشورهای مختلف، ایجاد جاذبه برای زبان فارسی با اولویت های کشورهایی که با آنها روابط تجاری و اقتصادی داریم (با توجه به اینکه دانستن زبان از ضرورت های فعالیت های اقتصادی است) از اهم آن بود.

مخبر دزفولی گفت: موظف شدن بنیاد سعدی برای ایجاد روشهای ساده و غیرآکادمیک برای آموزش زبان فارسی ویژه گردشگری و تجارت و همچنین استفاده از فناوری های جدید برای یادگیری زبان فارسی از دیگر موارد مورد تأکید توسط رئیس جمهوری بود.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مقرر شد در خصوص استفاده از فناوری های جدید همکاری های مشترک بین معاونت علمی و بنیاد سعدی ایجاد شود. همچنین با توجه به فعالیت های بنیاد سعدی و کمبودهای این بنیاد مقرر شد حمایت های لازم به لحاظ پشتیبانی برای سال آینده از آن انجام شود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.