stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 152895
  • 12 مرداد 1399 - 12:33
1

نظارت بر واحدهای صنفی قزوین تشدید شود

نظارت بر واحدهای صنفی قزوین تشدید شود
قزوین – قلم– سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و دغدغه‌های مردم و مسوولان باید نظارت بر واحدهای صنفی و مراکز عرضه استان تشدید شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علی فولیان روز یکشنبه در جلسه تشدید و نظارت بر بازار که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمایت هیات رییسه اتاق اصناف استان قزوین، افزود: از دیدگاه مسوولان قضایی استان، عملکرد نظارتی دستگاه‌های اجرایی در کنترل و نظارت بر بازار مورد قبول نیست.

وی افزود: اخیرا سرپرست وزارتخانه صمت با ارسال نامه‌ای اعلام کرده است که قزوین در بین استان‌ها از حیث نظارت بر بازار در رتبه مطلوبی قرار ندارد و باید تشدید نظارت بر بازار جزو اولویت‌های این سازمان قرار گیرد.

فولیان افزود: متاسفانه علیرغم این نظارت‌ها تخلفات گوناگونی در سطح استان از نحوه ارایه کالا، درج نکردن قیمت، ارایه قیمت‌های غیریکسان از یک کالا و… مشاهده می‌شود که نشان دهنده نظارت‌های غیر دقیق و نامنظم بر بازار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تخلفات عرضه کنندگان کالا و فروشندگان هر روز افزایش می‌یابد و انتظار است که نظارت بر واحدهای صنفی و کنترل بازار در سطح استان تشدید شود.

این مسوول گفت: هرکجا اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی استان احساس به حمایت از دستگاه قضایی داشته باشند یا اینکه باید یک قاضی همراه آنها باشد، همکاری خواهیم کرد تا پیشگیری از وقوع جرم صورت گیرد.

وی درخصوص پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه استان، گفت: متاسفانه بخش اعظمی از واحدهای صنفی قزوین اصلا پروانه کسب ندارند و کسی نیست از آنها بپرسد که چرا پروانه کسب دریافت نکرده اند و فعالیت آنها ظلم به پروانه داران است.

فولیان افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی برای شناسایی و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه صورت گرفت و باید در ادامه نیز در اعطای پروانه کسب تجدید نظر شده و اتحادیه‌ها ظرفیت‌های هر نقطه را در صدور پروانه‌ها مورد نظر قرار دهند.

وی با تاکید بر نظارت بر انبارها، افزود: در ابتدا باید کل انبارهای استان مورد شناسایی قرار گیرد که این موضوع در کمیته عرضه مایحتاج عمومی استان هم بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.