stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 152785
  • 12 مرداد 1399 - 8:33
0

بیانیه مداحان قزوین برای تدوین شیوه نامه مقابله با کرونا در مراسم عزاداری

بیانیه مداحان قزوین برای تدوین شیوه نامه مقابله با کرونا در مراسم عزاداری
قزوین – قلم– جمعی از مداحان استان قزوین با صدور بیانیه‌ای خواستار تدوین شیوه نامه مقابله با کرونا برای هیات‌های عزاداری ماه محرم شدند.
قلم | qalamna.ir :

در این بیانیه که روز یکشنبه به قلم ارسال شده، آمده است: با عنایت به نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و با توجه به لزوم برپایی هرچه باشکوه تر جلسات عزاداری امام حسین علیه السلام و همچنین با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، جامعه ستایشگری استان قزوین حسب فرمایش بسیار مهم و تاکید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۰ مردادماه مبنی بر لزوم تبعیت از دستورهای مصوب ستاد ملی کرونا در برپایی مراسم، ضمن امتثال فرمان و ندای لبیک به منویات معظم له و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و همچنین قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی شائبه مدافعان سلامت، برخود لازم می‌داند تا با همکاری و همیاری ستاد استانی کرونا و با اجرای دقیق و بدون کم و کاست دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات، امر عزای سیدالشهدا را به بهترین نحو ممکن به مرحله اجرا بگذارد.

از ابتدای شیوع ویروس منحوس تاکنون و حسب تجربیات گذشته در برگزاری مراسم مذهبی، به همگان ثابت شده که جامعه مذهبی بیشترین تبعیت و همراهی را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته و حفظ جان انسان‌ها را از اوجب واجبات می‌داند.

همچنین لزوم بهره مندی از جلسات تضرع و توسل به ساحت امام شهیدان را در ارتقای روحیه معنوی و افزایش نشاط جامعه کاملا ضروری می‌داند.

همانطور که می‌دانیم عده‌ای به دنبال جنجال آفرینی و تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه هستند و رفتار بدون برنامه ریزی ممکن است دست آویزی برای دشمنان این مرز و بوم و همچنین باعث خوشحالی یزیدیان زمان و مخالفان و معاندان جایگاه رفیع امامت و ولایت باشد.

امیدواریم با برپایی باشکوه و با برنامه جلسات ماه محرم و صفر همراه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های مصوب ستاد استانی کرونا دشمنان همیشگی کشور باز هم ناامید و سرافکنده شوند.

در همین راستا امیدواریم که هرچه سریعتر و با قید فوریت و به جهت سهولت در امر و امکان اجرایی شدن مصوبات، ستاد با تدوین شیوه نامه‌هایی با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه هیات و بهره گیری از نظرات علما و اندیشمندان حوزه دینی موارد مد نظر را اعلام کند تا با اجرایی شدن آن، شاهد دلگرمی دلباختگان و عاشقان وارسته امام سوم شیعیان بوده و همه ما در محضر امام عصر (عج) سربلند و روسپید باشیم.

امضا کنندگان: امیر عبادی،مرتضی افشار،محمدنبوی، محمد اطهری، محمدغلامی،کریم سرباز، علی فرمانی، حسین نریمان، محمدرجبی، عبدالحمید مرتضوی، محمدجباری،قاسم دهباشی،داوداسماعیل پور،عبداله باقری، مصطفی شهدوست،امین گلدوزها، مجید اسلامی،جواد نظری
محمداحمدی،مرتضی سلیمانی،محمودامامی،همتعلی اولادی، امیرردایی، سیدحسن موسوی،رسول کشمرزی، محمدحسن رجبی، حسین حیدری،روح اله اصفهانی، مصطفی رستمی، علی شالی، مصطفی بهرامی،مجتبی کردباغ، امیرحسین درخشانفر،جلال نجفی، محمدفرهنگ دوست،حمیدچاوشا،محمد شهادتی، محمدحسین قنداقسازان،مجیدرضایی،مجتبی سیفی آذر،سعید یوسفلی،امیرخداداد، علی امامقلی، جعفرنوروزی، بهروز شهبازیان.نعمت درویشوند و سازمان بسیج مداحان استان قزوین، مجمع کمیت قزوین،کانون مداحان استان قزوین، کانون مداحان شهرستان قزوین

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.