stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 152735
  • 11 مرداد 1399 - 21:50
0

سبزی: مشکلات تولید قبل از بحرانی شدن برطرف شود

سبزی: مشکلات تولید قبل از بحرانی شدن برطرف شود

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که مشکلات صنعت و تولید قبل از اینکه به بحران تبدیل شود با اتخاذ راهکارهای مناسب برطرف و از بروز هرگونه چالش کارگری جلوگیری شود.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز شنبه ۱۱ مردادماه در جریان بازدید از ۶ واحد تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: بازدید میدانی و بررسی مشکلات صنایع منجر به احصای نیازهای تولید و مطالبات تولیدکنندگان خواهد شد و قبل از حادتر شدن مشکلات، برای برون رفت از آنها تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برطرف شدن برخی مشکلات صنایع در حیطه اختیارات استان و برخی دیگر در حوزه اختیارات و ضوابط کلان کشور و در سطح ملی باید تصمیم گیری شود، افزود: مجلس شورای اسلامی با رصد دقیق موانع تولید، نیازهای بنگاه‌های اقتصادی را با وضع قوانین مناسب و اصلاح قوانین دست و پاگیر و ناکارآمد پیگیری می کند و در خانه ملت در این حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی می‌شود که لازمه آن بازدید از واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و حتی راکد است.

این نماینده مردم در مجلس به مشکلات ارزی و تامین نقدینگی با توجه به نوسانات بازار ارز به عنوان مهمترین مشکلات صنایع شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: مشکلات ارزی و واردات بی‌رویه توان واحدهای صنعتی و تولیدی را برای رقابت پذیری در حوزه صادرات کالا کاهش داده است. در حالیکه صادرات محوری لازمه تحقق جهش واقعی در حوزه تولید است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی کارخانجات که با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند با تعدیل نیرو همراه شدند به طوری که یک واحد تولیدی که در گذشته با ظرفیت ۴۰۰ نفر نیروی انسانی فعالیت داشته بدلیل بدهی مالی با تعدیل نیرو روبه تعطیلی است.

حجت‌الاسلام سبزی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت ملی و بسیج امکانات استانی و شهرستانی و در سایه هم افزایی و مشارکت بین بخشی، مشکلات صنایع و حوزه تولید شهرستان های ساوه و زرندیه که قطب صنعت و تولید استان و کشور محسوب می شوند را در کمیته اقتصاد مقاومتی طرح کنیم تا برای برون رفت از آن راهکارهای لازم اتخاذ شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با یادآوری نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، گفت: یکی از برنامه‌های دولت بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در جهت توسعه و حفظ وضعیت موجود است.

علی میرزایی با اشاره به برخی مشکلات صاحبان صنایع شهرستان در موضوعات مختلف اظهار کرد: قرار شد در جلسه کارگروه اقتصادی که بزودی در سطح شهرستان تشکیل می شود مشکلات و موانع تولید بررسی و برای حل آن چاره اندیشی شود.

وی به برخی مشکلات نظیر بدهی مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، مطالبات سیستم بانکی از صاحبان صنایع، استمهال وامها، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان  اشاره کرد و افزود: در کارگروه اقتصادی که به ریاست استاندار مرکزی تشکیل خواهد شد مشکلات فوق مطرح و دستگاه های اجرایی و خدماتی ملزم به همکاری و تعامل بیشتر با صنایع در چارچوب قانون خواهند شد.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه خوشبختانه بیشتر صنایع شهرستان با وجود مشکلات متعدد، با حداکثر ظرفیت تولید فعالیت دارند، گفت: سیاست دولت رسیدگی به مشکلات قبل از بحرانی شدن است و بازدیدها با نظر کارشناسی برای رونق و جهش در تولید انجام خواهد شد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: فعال‌سازی واحدهای نیمه راکد و غیرراکد و ارتقای بهره وری واحدهای فعال محوری‌ترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید است.

سعید جعفری کرهرودی اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از صنایع صرفا به بازدید از واحدهای فعال منحصر نیست بلکه آشنایی و اطلاع از مشکلات تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی بویژه نیمه فعال و غیرفعال از برنامه های مهم وزارت صمت است.

وی افزود: تمامی مشکلات و مطالبات صنایع در کارگروه های ویژه اقتصادی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های مربوطه مطرح می شود تا نسبت به فعال سازی و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام عاجل صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون استاندار و فرماندار ساوه، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از شرکت‌های رام پارس، کش و نوار ایران، پارلو، دوده صنعتی، عالیفرد (سن ایچ) و  ولئو آرمکو در شهر صنعتی کاوه بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفتند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.