stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 152679
  • 11 مرداد 1399 - 15:52
0

ترجمه کتاب برندگان نوبل اقتصاد منتشر شد

ترجمه کتاب برندگان نوبل اقتصاد منتشر شد

ترجمه کتاب «اقتصاد خوب برای دوران سخت» نوشته آبجیت وی بانرجی و استر دوفلو، برندگان نوبل اقتصاد منتشر شد.

قلم | qalamna.ir :

در معرفی این کتاب عنوان شده است: این کتاب با ترجمه مشترک حمید سوری و  علیرضا زالی است که با موضوع بررسی راهکارهای اقتصادی در جهان برای عبور از مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی در مقیاس ملی تدوین شده،  با قیمت ۸۶ هزار تومان در انتشارات دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی راهی بازار شده است.

بنا بر اعلام ناشر، این کتاب با اجازه آبجیت وی بانرجی و استر دوفلو، دو برگزیده جایزه نوبل اقتصاد و رعایت کپی‌رایت منتشر شده است.

حمید سوری از مترجمان این اثر درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب «اقتصاد خوب برای دوران سخت» کتابی است که نویسندگانش به دلیل نگارش آن در سال ۲۰۱۹ برنده جایره نوبل اقتصاد شدند و طبیعتا کتاب بسیار ارزشمندی است. این کتاب که به مسائل روز جهان از منظر اقتصاد پرداخته، یک تحلیل عمیق و رویکرد جدی را در زمینه اقتصاد توسعه‌محور و سلامت و زندگی مردم معرفی کرده و نقش مهاجرت در جهان را در تعدیل یا تشدید آن مورد توجه قرار داده است.

او افزود: این کتاب با هدف آموزش نوشته نشده است ولی به خاطر این‌که بسیاری از کشورها در دوران سختی از نظر اقتصادی و اجتماعی به سر می‌برند و بسیاری از مدیران میانی و رهبران و مسئولان اجرایی کشورها با چالش‌های عمیق و عجیبی در این زمینه مواجه هستند، در متن خود سعی کرده پاسخ‌هایی برای این دست از مسائل که جامعه بشری با آن مواجه است ارائه دهد.

سوری در ادامه گفت: نسخه زبان اصلی کتاب سه ماه قبل از انتشار پیش‌فروش شده بود و پس از انتشار نیز طی چند روز اول در سطح دنیا نایاب شد. ما هم این کتاب را با پیش‌خرید تهیه کردیم و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با مولفان به امضا رساندیم، مجوز ترجمه فارسی آن را گرفتیم.

او سپس بیان کرد: بحث‌هایی مثل نقش بیمه‌ها، بازار کار و دستمزدها و نیز مهاجرت از روستاها به شهرها و از کشوری به کشور دیگر و نیز خرده‌فروشی، عمده‌فروشی،‌ تکنولوژی جدید و به‌کارگیری فروشگاه‌های مجازی در زمره موضوعات جذاب مورد بحث در کتاب است. همچنین موضوع  تجارت جهانی و تعاملاتی که بین کشورها با این نام در حال انجام است و نیز مناقشات جهانی که به بهانه اقتصاد کشورها شکل گرفته و تاثیر جدی در روابط آن‌ها گذاشته و راهکارهایی برای برون‌رفت از این مناقشه‌ها نیز در این کتاب مورد توجه جدی بوده است.
سوری در پایان تاکید کرد: این کتاب اثری کاربردی برای همه کشورها به شمار رفته و  برای یک جامعه خاص نوشته نشده است به ویژه این‌که در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا نیست که بخواهد منفعل از سایر اتفاقات جهانی راه توسعه را در پیش بگیرد.
 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.