stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 152660
  • 11 مرداد 1399 - 15:20
1

بهره‌گیری یونیسف از رمزارزها

بهره‌گیری یونیسف از رمزارزها

موسسه خیریه جهانی یونیسف در صدد است تا استفاده از رمزارزها را در راستای پاسخگویی بهتر به خواسته حامیان خود و پشتیبانی بهتر شرکت‌ها در سراسر جهان برای مبارزه با اثرات کووید ۱۹ گسترش دهد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، یونیسف اخیرا اعلام کرده که اهدای ۱۲۵ اتر (به ارزش ۲۸۵۰۰ دلار) به هشت شرکت از هفت کشور مختلف را به‌منظور کمک به رفع چالش‌های جهانی موجود، در برنامه خود قرار داده است. این رمزارزهای اهدایی، اصطلاحا «cryptofund» خوانده می‌شوند. به گفته کریستیانو لامازو، مدیر بلاک‌چین یونیسف، این مبالغ اهدایی طی ماه های پیش روی، در قالب بیت‌کوین نیز تداوم خواهد یافت.

وی در گفت و گو با وبگاه «Finextra Research» گفت: تا امروز ما هیچ اهداکننده بیت‌کوین شاخصی نداشته‌ایم، اما بسیار مشتاقانه منتظریم تا به‌زودی یک خیر فعال در این حوزه مالی را جذب کنیم. یونیسف علاوه بر این، در پی ایجاد یک بستر اختصاصی است که مردم از طریق آن بتوانند وجوه موجود در صندوق را دنبال کرده و از جزئیات تبادلات مالی مطلع شوند. این موضوع ما را به عنوان یک سازمان جهانی، در استفاده بهتر از رمزارزها، پشتیبانی شرکت‌های همکار و به طور کلی فعالیت موثر در این زمینه، یاری می‌کند.

فواید رمزارزها

هشت شرکت یاد شده، تا به امروز، به منظور توسعه خدمات دیجیتالی متن باز جهت کمک به رفع مشکلات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی کشورهایشان کمک‌هایی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار از صندوق نوآوری یونیسف دریافت کرده‌اند. بر اساس اعلام یونیسف، این نهاد بین‌المللی با هدف تکمیل ابتکار «Cryptofund» (ارز دیجیتالی اهدایی)، درصدد است تا به شرکت‌ها برای حل مشکلات ناشی از بیماری فراگیر کووید ۱۹ کمک کند. بودجه یونیسف، برای کمک به حل مشکلاتی نظیر تهیه مواد غذایی و آموزش صرف خواهد شد.

اهداکنندگان از ابتدای آغاز بحران کووید ۱۹، با همکاری دولت‌ها و سایر سازمان‌های محلی همواره در پی کاهش برخی از اثرات مخرب بیماری کرونا بر کودکان، کمک‌هایی در تحویل غذا، ارائه آموزش و حل سایر مشکلات ناشی از شیوع کرونا بوده‌اند.

از جمله شرکت‌های دریافت کننده ۱۲۵ اتر، می‌توان به شرکت «Sta twig» از هند که در حال طراحی یک برنامه مبتنی‌بر بلاک‌چین برای پیگیری تحویل برنج به مناطق فقیرنشین است و شرکت «Utopic» از شیلی با هدف کمک به بهبود سطح سواد کودکان در خانه‌های خود به روش آموزش از راه دور با استفاده از یک بازی یادگیری، اشاره کرد.

لامازو گفت: ما در حال سرمایه‌گذاری بر روی فن آوری‌های نوظهور مانند علوم داده، واقعیت مجازی و بلاک‌چین هستیم و در عین حال بررسی شیوه تامین بودجه با استارتاپ‌ها و تلاش برای فهم مزایا و اشکالات آن را نیز در دستور کار داریم.

لامازو در ادامه توضیح داد که چگونه یونیسف نیازهای خیرخواهانه افراد خیری را که مقادیر زیادی بیت کوین یا اتریوم در اختیار دارند و مایل به استفاده از آن در امور خیریه هستند، بدون ایجاد دردسرهای نقدینگی و یا هزینه‌های اضافی، مرتفع می‌کند.

کووید ۱۹ همچنین کانال‌های مرسوم را برای توزیع چنین وجوهی کم‌کاربرد کرده است و بنابراین مزایای استفاده از رمزارزها را تقویت می‌کند. یونیسف در دفاع از طرح جدید خود مدعی شده است که انتقال وجوه به صورت رمزارز در کمتر از ۲۰ دقیقه و با هزینه کمتر از ۲۰ دلار انجام می شود.

کریس فابیان مشاور ارشد و سرپرست صندوق سرمایه‌گذاری یونیسف در این مورد گفت: شفاف‌سازی آنی برای اهداکنندگان کمک و حامیانمان از اولویت‌های اساسی ما به شمار می‌رود.

به عقیده کارشناسان، از جمله مزایای اصلی استفاده از رمزارزها، رفع برخی موانع و اصطکاک‌های مربوط به صدور حواله در جریان کمک‌های خیرخواهانه است. شفافیت ارائه‌شده از طریق دفاتر کل توزیع‌شده راحتی بیشتری را برای اهداکنندگان فراهم می‌آورد.

لامازو در این مورد گفت: این چیزی است که ما سعی کرده‌ایم از طریق ابتکار «Cryptofund» به آن دسترسی پیدا کنیم. ما یک وب‌سایت برای این کار راه‌اندازی کرده‌ایم که به مردم اجازه می‌دهد مبالغ اهدایی که به صندوق وارد و خارج می‌شوند را ببینند و پیگیری کنند. من فکر می‌کنم شفافیت همانند سرعت یکی از مزایای بارز استفاده از رمزارزهاست.

اگرچه استفاده از رمزارزها، هزینه‌ها و زمان عقد قراردادها و تسویه کاهش می‌دهد، اما چالش‌هایی چون تایید هویت اهداکنندگان را نیز در پی دارد. لامازو اذغان با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه گفت: با این حال من اعتقاد دارم که استفاده از رمزنگاری و ارزهای دیجیتالی به طور کلی به ما این امکان را می‌دهد تا در مورد چگونگی حصول اطمینان‌های لازم و رفع موانع گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.