stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 152658
  • 11 مرداد 1399 - 15:19
3

عکس روز/ عید قربان به وقت ایرلند

عکس روز/ عید قربان به وقت ایرلند

خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا

قلم | qalamna.ir :

 ورزشگاه “کروک پارک” ایرلند که بعد از نیوکمپ و وبملی سومین ورزشگاه بزرگ اروپاست و معمولا برای میزبانی مسابقات “فوتبال گیلیک” (ورزشی قدیمی در ایرلند که شبیه فوتبال است اما تعداد بازیکنان بیشتر ازست و به جای پا از دست استفاده می‌کنند) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روز عید قربان این ورزشگاه برای برگزاری جشن و برپایی نماز در اختیار ۲۰۰ مسلمان قرار گرفت.

در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا، برپایی مراسم‌های مذهبی در مکان های سربسته دشوار و خطرناک است به همین دلیل رهبران مسلمانان درخواست کردند تا این ورزشگاه برای برپایی نماز عید قربان در اختیار مسلمانان قرار بگیرد. 

شیخ عمر القدری، رهبر مسلمانان ایرلند درباره این موضوع گفته است: مسئولان برای پذیرش این درخواست درنگ نکردند. من زمانی به این فکر رسیدم که فهمیدم مسلمانان در آلمان برای دیدار با هم از یک پارکینگ استفاده کرده‌اند. من فکر کردم ایرلند می‌تواند کاری بهتر از این انجام بدهد و به سراغ مسئولان این ورزشگاه رفتم. ورزشگاهی که یکی از نمادین‌ترین مکان‌های ایرلند است. شاید ۲۰ سال قبل این اتفاق نمی‌توانست رخ بدهد. ایرلند تا اینجا راه زیادی آمده است. از زمانی که بازیکنان فوتبال گیلیک نمی‌توانستند حتی راگبی بازی کنند خیلی نگذشته است. این نشان می‌دهد که مردم توانسته‌اند متفاوت بودن و تنوع را بپذیرند.

این عکس را brendan moran ثبت و گاردین آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.