stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 152601
  • 11 مرداد 1399 - 12:58
1
رئیس اداره هواشناسی اردستان:

میزان بارندگی‌های سال زراعی اردستان به ۲۳۵ میلی‌متر رسید

میزان بارندگی‌های سال زراعی اردستان به ۲۳۵ میلی‌متر رسید
قلم/اصفهان_ رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه با بارش‌های روز گذشته میزان بارندگی‌های سال زراعی در شهرستان اردستان به ۲۳۵ میلی‌متر رسید، گفت: این میزان بارندگی نسبت به بلندمدت ۱۰۰ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه ۹۰ درصد افزایش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

جواد رمضانپور، اظهار کرد: بارش‌های روز گذشته (جمعه، ۱۰ مرداد) در شهرستان اردستان به دلیل شرایط جوی که در شمال و شمال غرب در رشته‌کوه‌های زاگرس و البرز مرکزی اتفاق افتاد باعث تشکیل ابرهای همرفتی بر روی منطقه شهرستان اردستان شد. با توجه به اینکه این بارش‌ها در نتیجه جریانات شدید همرفتی است، انتظار بارش‌های رگباری، تندبادهای موقت، صاعقه و رعد و برق نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این شرایط به صورت متناوب بارش‌های رگباری همراه با باد شدید را در پی داشت، افزود: سرعت باد روز گذشته حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. همچنین بیشترین بارش روز گذشته در روستای نیسیان در دهستان برزاوند اردستان اتفاق افتاد که باعث وقوع سیل نیز شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به میزان بارش‌های روز گذشته در مناطق مختلف اردستان، گفت: میزان بارندگی در منطقه نیسیان ۹.۵ میلی‌متر، روستای ظفرقند ۷، روستای بقم ۴.۲، روستای کاشانک ۲.۵ و شهر اردستان ۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است. همچنین بارندگی‌های روز گذشته باعث شکستگی برخی از درختان شد و در برخی نقاط شهرستان روان آب به راه افتاد.

رمضانپور با بیان اینکه با بارش‌های روز گذشته میزان بارندگی‌های سال زراعی در شهرستان اردستان به ۲۳۵ میلی‌متر رسید، گفت: این میزان بارندگی نسبت به بلندمدت ۱۰۰ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای امروز شنبه شرایط نیمه ابری تا تمام ابری در برخی مناطق بارندگی پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش دما و برای روزهای پایانی هفته پیش‌بینی ورود سامانه‌ای جدید از شمال غرب و شمال کشور بر روی منطقه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه شرایط بارندگی‌های امسال به معنای شروع ترسالی‌ نیست گفت: روال خشک‌سالی‌ها ادامه دارد و تقریباً ۷۰ درصد استان اصفهان هنوز وضعیت خشک‌سالی شدید تا نیمه‌شدید را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.