stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 152599
  • 11 مرداد 1399 - 12:55
2

دیوان عالی آمریکا جلوی ساخت دیوار مرزی ترامپ را نگرفت

دیوان عالی آمریکا جلوی ساخت دیوار مرزی ترامپ را نگرفت

دادگاه عالی آمریکا جلوی دولت ترامپ را برای استفاده از ۲.۵ میلیارد دلار بودجه اختصاصی پیناگون که برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک در نظر گرفته شد، نگرفت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری هیل، دادگاه عالی آمریکا درخواست گروه‌های ذینفع را برای متوقف کردن ساخت و ساز این دیوار پس از آن رد کرد که دادگاه استیناف فدرال ماه گذشته میلادی اعلام کرد، استفاده از بودجه دفاعی برای این پروژه غیرقانونی است.

چالش‌های حقوقی اوایل سال گذشته میلادی پس از آن شکل گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک فوریت ملی را در مرز جنوبی آمریکا با آزاد سازی بودجه مازاد برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کنگره آمریکا لایحه هزینه‌ها برای ساخت این دیوار را تنها ۱.۳ میلیارد دلار اختصاص داد در حالیکه ترامپ خواستار پنج میلیارد دلار بود.

ترامپ بعدا ۲.۵ میلیارد دلار را که کنگره برای امور دفاعی و نظامی اختصاص داده بود برای ساخت دیوار مرزی در نظر گرفت.

دادگاه فدرال منطقه‌ای در آمریکا استفاده مجدد از بودجه‌های دفاعی اختصاص یافته را متوقف کرد اما در ژوئیه ۲۰۱۹، دادگاه عالی در حکمی اجازه ادامه روند ساخت دیوار مرزی را داد و این در حالی صورت گرفت که پرونده مذکور هنوز در دادگاه‌های آمریکا در جریان بود.

ماه گذشته میلادی، گروهی از سه قاضی در دادگاه استیناف کالیفرنیا علیه این اقدام ترامپ حکم کردند و این دادگاه اعلام کرد که دولت بند اعتبارات قانون اساسی را نقض کرده که به کنگره این اختیار مهار بودجه را می‌دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.