stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 152569
  • 11 مرداد 1399 - 12:39
1
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شده است

اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شده است
قلم/اصفهان_رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تدوین سیاست‌های وزارت صمت در سال 96، تعیین نقشه راه صنعت کشور ، اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شده است، افزود: این امر جهت‌گیری‌ها را در استان به صورتی تعیین کرده که روند سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به سمت صنایع دانش‌بنیان، هایتک و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات در حال حرکت است.
قلم | qalamna.ir :

ایرج موفق در پاسخ به چرایی نرخ پایین سرمایه‌گذاری در اصفهان اظهار داشت: اگر منظور از نرخ سرمایه‌گذاری همان ROI یا نرخ بازده سرمایه‌گذاری باشد، در واقع تحقق سرمایه‌گذاری به پارامترهای متعدد از جمله نحوه تامین زیرساخت‌ها، زمین، تجهیزات مورد نیاز و … وابسته است.

وی افزود: استان اصفهان به لحاظ توسعه یافتگی صنعتی به گونه‌ای توسعه داشته که برخی شهرستان‌های استان از جمله اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، مبارکه و برخوار، به تنهایی از سرجمع واحدهای مستقر در برخی استان‌های کشور، واحد بیشتری داشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برای اظهارنظر در خصوص سرمایه‌گذاری استان اصفهان، باید عملکرد استان‌ها را در تحقق سرمایه‌گذاری‌های انجام شده (پروانه‌های بهره برداری صادره) مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: با این وجود رصد سالیانه طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان اصفهان با جدیت دنبال شده به صورتی که از سال ۹۴ تاکنون به صورت کلی ۴ مرتبه پایش را در استان اجرائی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد از اولویت‌های کاری بخش سرمایه‌گذاری استان است، در همین راستا تشکیل کلینیک عارضه‌یابی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان در سال جدید در دستور کار قرار گرفته است.

موفق با بیان اینکه تدوین سیاست‌های وزارت صمت در سال ۹۶، تعیین نقشه راه صنعت کشور ، اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شده است، افزود: این امر جهت‌گیری‌ها را در استان به صورتی تعیین کرده که روند سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به سمت صنایع دانش‌بنیان، هایتک و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری در کشور تعیین شده است، بنابراین ورود سرمایه‌گذاری در این رشته فعالیت‌ها در استان اصفهان که ازتنوع لازم در استقرار سرمایه‌گذاری‌ها برخوردار است، منفعت ندارد.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.