stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 152566
  • 11 مرداد 1399 - 12:35
1

تارتار: ذوب‌آهن احساسی بازی کرد

تارتار: ذوب‌آهن احساسی بازی کرد
قلم/اصفهان_سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: با توجه به اینکه ذوب‌آهن وضعیت مناسبی در جدول نداشت امشب احساسی بازی کرد.
قلم | qalamna.ir :

 هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر، روز گذشته با برگزاری ۴ دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان مقابل تیم نفت‌ مسجدسلیمان با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

ذوب‌آهن مقابل نفت مسجدسلیمان تن به تساوی دیگری داد تا روند ناکامی‌های این تیم همچنان ادامه داشته باشد و سرنوشت سبزپوشان اصفهانی به ۳ هفته پایانی لیگ گره بخورد. شاگردان بوناچیچ با این نتیجه، ۲۶ امتیازی شده و با توجه به نتایج سایر بازی‌ها به طور موقت در رده دوازدهم جدول قرار گرفته و منتظر نتیجه بازی تیم‌های گل‌گهر-فولاد و پارس جنوبی-شاهین بوشهر باقی می‌ماند.

ذوبی‌ها در شرایطی تن به تساوی دادند که با توجه به نتایج تیم‌های ماشین‌سازی و سایپا، می‌توانستند با کسب ۳ امتیاز این دیدار صعود ۲ پله‌ای را تجربه کرده و از منطقه خطر فرار کنند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و کار سبزپوشان اصفهانی به هفته‌های پایانی کشیده شد.

خطر سقوط، نزدیک‌تر از همیشه

حال و روز ذوب‌آهن خوب نیست و لیگ نوزدهم تبدیل به فصلی کابوس‌وار برای سبزپوشان اصفهانی شده و شاید حتی بدبین‌ترین فرد از دنبال‌کنندگان فوتبال هم نمی‌توانست تصور کند تیمی که پیش از شروع فصل از مدعیان جدی لیگ محسوب می‌شد‌، امروز در رده دوازدهم جدول جای داشته باشد و برای بقا در لیگ بجنگد. ذوبی‌ها در ۲۷ بازی برگزار شده، تنها ۶ برد را به دست آورده و با پذیرفتن ۱۳ شکست و ۸ مساوی، ۲۶ امتیازی شده و تنها ۲ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند.

ذوب‌آهن خوب بازی می‌کند اما نمی‌تواند پیروز شود؛ سبزپوشان اصفهانی چند هفته‌ای است که در ورطه ناکامی و بدشانسی‌های عجیب و غریب دست و پا می‌زنند و علی‌رغم بازی قابل قبولی که به نمایش می‌گذارند، نمی‌توانند نتیجه بگیرند و همین امر شرایط روحی و روانی سختی را بر این تیم حاکم کرده است.

ذوبی‌ها در بیشتر بازی‌هایی که تا به این جای لیگ به نمایش گذاشته‌اند، از دوندگی خوبی برخوردار بوده و به خوبی نیز توپ را در زمین به گردش در می‌آورند و با ارائه فوتبالی هجومی، موقعیت‌های گلزنی متعددی را هم خلق می‌کنند اما اشتباهات فاحش خط دفاعی ذوب‌آهن دلیل اصلی ناکامی‌های اخیر این تیم است و باید یکی از دلایل نتایج ضعیف این تیم را در آشفتگی خط دفاعی جست‌وجو کرد.

تغییرات مکرر، پاشنه‌آشیل تیم

سبزپوشان اصفهانی در فاز دفاعی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و یکی از نقاط ضعف این تیم در درون دروازه است. ذوبی‌ها در فصل جاری از ۴ دروازه‌بان مختلف در ترکیب خود استفاده کردند اما هیچ‌کدام عملکرد قابل قبولی ارائه ندادند تا سرمربی تیم مجبور به تغییر دروازه‌بان شده و همین تغییرات مکرر در این پست مانع هماهنگی دروازه‌بان و خط دفاعی ذوب‌آهن شده است.

از طرف دیگر مدافعان ذوب‌آهن از هماهنگی کافی برخوردار نیستند که یکی از دلایل آن تغییرات مکرر در خط دفاعی است. ذوبی‌ها نظم دفاعی سابق را ندارند و مدافعان این تیم بعضا در در خط دفاع، اشتباهات بدی را مرتکب می‌شوند.

تیم بوناچیچ در عمق خط دفاع با مشکل روبه‌رو است و مدافعان این تیم در جای‌گیری اشتباهات فاحشی دارند؛ اتفاقی که شب گذشته مقابل نفت تکرار شد و مدافعان ذوب‌آهن روی پاس عمقی شاگردان تارتار جا ماندند و دروازه این تیم باز شد. نگاهی به عملکرد ذوب‌آهن در چند هفته اخیر و دریافت ۱۲ گل در ۶ بازی، به خوبی گویای ضعف‌های مفرط این تیم در فاز دفاعی بوده و مشکلات خط دفاعی ذوب‌آهن را نشان می‌دهد.

بوناچیچ شب گذشته تیمش را با سیستم ۲-۵-۳ به میدان فرستاده و به دنبال آن بود تا با استفاده از برتری عددی در میانه میدان، هافبک‌های نفت را از جریان بازی خارج کرده و در حملات از خلأهای موجود در عمق دفاع بهره بگیرند و در فاز دفاعی نیز با قطع کردن ارتباط خط میانی و حمله نفت، مانع ضد حملات شاگردان تارتار شوند. اتفاقی که در عمل رخ نداد و عدم هماهنگی بازیکنان ذوب‌آهن در این سیستم هنوز به بلوغ و هماهنگی لازم نرسیده و بازیکنان درک درستی از وظایف‌شان ندارند و همین امر باعث شد تا بوناچیچ بعد از عقب افتادن تیمش دست به تغییر زده و با خارج کردن وفا هخامنش و آوردن محمدرضا عباسی به سیستم ۲-۴-۴ بازگردد.

سبزپوشان‌ اصفهانی شب گذشته، علی‌رغم ناکامی در کسب نتیجه، بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. ذوب‌آهن در مقابل نفت ‌مسجدسلیمان، نظم تاکتیکی و تیمی نسبتاً قابل قبولی پیدا کرده و پس از حضور عباسی در زمین، عملکرد هجومی این تیم بهبود چشم‌گیری داشت. شاگردان بوناچیچ در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی را خلق کردند اما بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی و جاگیری‌های غلط مهاجمان باعث شد تا موقعیت‌های گلزنی این تیم به هدر برود.

نکته اساسی این بازی، تعویض‌های بوناچیچ بود که باعث شد شرایط ذوب‌آهن در فاز هجومی بهبود چشم‌گیری پیدا کند و زهر حملات این تیم بالا برود. با حضور عباسی در زمین، ابراهیم‌زاده به دفاع چپ بازگشت و حدادی‌فر و پهلوان در میانه میدان آزادی بیشتری پیدا کردند و حملات ذوب‌آهن از نظم و آهنگ بهتری برخوردار شد. حدادی‌فر با نمایش دلچسب خود در کنار مارکوویچ و پهلوان پایه‌‌گذار بسیاری از حملات ذوب‌آهن بودند و شاگردان بوناچیچ اگر دقت بیشتری به خرج می‌داند، می‌توانستند پیروز میدان شوند.

نکته منفی عملکرد ذوب‌آهن در این دیدار، فاصله زیاد خط میانی این تیم با خط دفاعی بود که باعث شد شاگردان تارتار در نیمه نخست بازی خود را به ذوبی‌ها دیکته کرده و با استفاده از ضدحملات برق‌آسا فشار زیادی را به ذوب‌آهن وارد کنند. بازیکنان ذوب‌آهن در فاز دفاعی عملکرد خوبی نداشتند و مدافعان این تیم بارها در ضدحملات جا می‌ماندند.

اما واقعیت تلخ‌تری که شاید این روزها کمتر به آن پرداخته شده این است که بازیکنان ذوب‌آهن از نظر روحی قادر به دیکته بازی خود به حریف نیستند و با استرس زیادی پا به میدان مسابقه می‌گذارند و همین ذهنیت منفی و عدم آمادگی روحی از دلایل مهم در اشتباهات پرشمار سبزپوشان به ویژه در خط دفاعی است. نگاهی به سبک بازی ذوب‌آهن مقابل نفت‌ مسجدسلیمان مشخص می‌سازد که ۳ چالش بزرگ بوناچیچ برای نگه‌ داشتن تیمش در لیگ، ایجاد نظم تاکتیکی، ریکاوری روحی و روانی در کنار رفع مشکلات خط دفاعی تیمش است.

در آن سو تیم نفت‌ مسجدسلیمان در این دیدار به خواسته خود رسید و با این تساوی، روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کرد. شاگردان تارتار برای حفظ جایگاه‌شان، نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این دیدار داشتند و در هر ۲ فاز هجومی و دفاعی، خوب عمل کرده و موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق کردند که با بی‌دقتی از دست رفت.

آنها در انجام بازی دفاعی و تخریبی خود، موفق عمل کرده و با پرس سنگین بازیکنان ذوب‌آهن، مانع از گلزنی شاگردان بوناچیچ شدند. طلایی‌پوشان مسجد‌سلیمان با توجه به داشته‌هایشان شب خوبی را پشت سر گذاشته و در انجام وظایف خود، موفق بودند. شاگردان تارتار با این تک امتیاز ۳۴ امتیازی شده و همچنان در رده هشتم جدول جای دارند.

بوناچیچ: همیشه مقابل ۱۳ بازیکن بازی می‌کنیم!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان اعتقاد دارد تیمش در سه بازی پی در پی از اشتباهات داوری لطمه خورده است

لوکا بوناچیچ پس از تساوی یک – یک تیمش برابر نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: مجبورم صحبت‌های خود را از جایی آغاز کنم که متعارف نبوده و نیست. ۱۵، ۱۶ سال است که در ایران مربیگری می‌کنم و ندیده بودم که یک تیم در سه بازی حساس خانگی به خاطر قضاوت داوران متضرر مطلق باشد.

وی افزود: در ۳۰ سال سرمربیگری‌ام چنین صحنه‌هایی ندیده بودم. بازیکن نفت دو متر در آفساید بوده و گل می‌زند و داور چیزی نمی‌گوید! بازیکن ما هم اخراج می‌شود در حالی که جریمه او اصلاً اخراج نبود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: معذرت می‌خواهم که این را می‌گویم، ولی انگار همیشه به جای ۱۲ بازیکن مقابل ۱۳ بازیکن بازی می‌کنیم. بعد هم می‌گویند حق با شماست و ان‌شاءالله دفعه بعد درست می‌شود، اما این اتفاق نمی‌افتد.

بوناچیچ گفت: ذوب‌آهن تیم کوچکی نیست و تیم بسیار بزرگی محسوب می‌شود. البته تیم ما نیز اشتباه داشت، اما قرار نیست در دیداری که میزبان هستیم داور این همه اشتباهات یکطرفه علیه ما مرتکب شود.

وی تصریح کرد: البته برابر تیم خوبی بازی می‌کردیم که خوب جنگید و تلاش کرد. به نفت برای این عملکرد خوب تبریک می‌گویم، اما قرار نیست در هر بازی داور این همه اشتباه کند و این اتفاقات مدام تکرار شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن بیان کرد: سال اولی نیست که در فوتبال حضور دارم. ۵۰ سال است در فوتبال هستم و ۳۰ سال مربیگری کرده‌ام، اما متأسفانه به جای اینکه درباره مسائل فنی صحبت کنیم باید مرتب درباره مسائل داوری سخن بگوییم.

وی درباره عملکرد تیمش اضافه کرد: بازیکنان در نیمه دوم با احساس مسئولیت بیشتری بازی کردند و بر حریف برتری داشتیم. موقعیت‌های خوبی هم خلق کردیم، اما دیدید که تبدیل به گل نشد. برای بازیکنان سخت بود پس از گلی که به آن شکل از حریف دریافت کردیم با روحیه بالا تلاش کنند. قبل از بازی هم زیر فشار عدم نتیجه‌گیری بودیم و با گلی که خوردیم سخت بود که بازیکنان دوباره سوار بر بازی شوند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: پس از اخراج بازیکن تیم که اصلاً نمی‌دانم چرا اخراج شد این موضوع تشدید شد. بازیکن شماره هفت نفت چهار خطا روی یک بازیکن ما انجام داد و سرانجام داور یک کارت زرد به او نشان داد در حالی که می‌توانست با دو کارت زرد اخراج شود. مربی تازه‌واردی نیستم و داوری خوب نبود. من این موارد را گفتم و حق دارم درباره این موضوع اظهارنظر کنم و بقیه موارد بر عهده مسئولان است.

بوناچیچ درباره وضعیت بازیکن مبتلا به کرونای تیمش خاطرنشان کرد: متأسفانه بدشانسی آوردیم و یکی از بازیکنان خوب‌مان را در این بازی در اختیار نداشتیم که البته حال او بهتر است. امشب هم یک بازیکن ما اخراج شد. هر بار پس از هر بازی یک نفر را از دست می‌دهیم که باید به دنبال جانشین او بگردیم.

پس از گل ذوب‌آهن تیمم بازی را اداره کرد

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: با توجه به اینکه ذوب‌آهن وضعیت مناسبی در جدول نداشت امشب احساسی بازی کرد.

مهدی تارتار پس از تساوی یک – یک تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی عجیبی بود. بازی را خوب آغاز کردیم و به گل هم رسیدیم، اما نمی‌دانم چرا در ادامه به خصوص در نیمه نخست تیمم در لاک دفاعی فرو رفت وی با بیان اینکه «خوشبختانه در نیمه نخست گلی دریافت نکردیم»، افزود: در نیمه دوم بازی تقریباً متعادل شد، اما در یکی از حملات حریف، ذوب‌آهن به دلیل اشتباه بازیکنان ما به گل رسید.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ادامه داد: با توجه به اینکه ذوب‌آهن وضعیت مناسبی در جدول نداشت امشب احساسی بازی کرد، در حالی که کیفیت فردی بازیکنان این تیم بسیار خوب است و رتبه فعلی، جایگاه واقعی ذوب‌آهن نیست.

وی بیان کرد: پس از گل ذوب‌آهن تیمم بازی را اداره کرد و در سیستم خود تغییراتی هم دادیم. تعویض‌های ما نیز با هدف ضربه زدن به حریف بود که اتفاقاً یکی از بازیکنان تعویضی نیز باعث اخراج مدافع حریف شد. البته زمان زیادی برای زدن گل برتری نداشتیم و نتیجه مساوی هم برای ما بد نیست.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.