stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 152564
  • 11 مرداد 1399 - 12:25
0

افشای تلاش‌های اف.بی.آی برای محافظت از برخی اسناد کلیدی در برابر برخوردهای احتمالی ترامپ

افشای تلاش‌های اف.بی.آی برای محافظت از برخی اسناد کلیدی در برابر برخوردهای احتمالی ترامپ

بر اساس کتابی که قرار است به زودی منتشر شود، مقامهای اف.بی.آی در روزهای بعد از آنکه دونالد ترامپ اقدام به اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی کرده، تلاش زیادی به خرج دادند تا سه کپی از “اسنادی کلیدی” را پنهان سازند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه واشنگتن اگزماینر، جفری توبین، تحلیلگر حقوقی سی ان ان در کتابی شرح داده که چطور اندرو مک کیب که بلافاصله بعد از اخرج کومی تبدیل به مدیر موقت اف.بی.آی در مه ۲۰۱۷ شد، قصد گشایش یک پرونده کیفری درخصوص ترامپ به خاطر مانع تراشی بالقوه برای عدالت را داشته است.

توبین در بخشی از کتاب مذکور تحت عنوان کتاب “جرایم و تخلفات واقعی: تحقیقات درباره دونالد ترامپ” که توسط سی ان ان انتشار یافت، تصریح داشته است: با توجه به سرعت وحشیانه وقایع مک کیب نمی‌توانست مطمئن باشد چقدر در سمت مدیریت اف.بی.آی دوام می‌آورد، بنا بر این خواست تا هر میزان که ممکن باشد اسناد و مدارک را تحت محافظت قرار دهد.

توبین در ادامه تصریح داشته است: مهمتر از همه او از ماموران اف.بی.آی که تحقیقات می‌کردند خواست تا یادداشتهای کومی را در نرم افزار مدیریت پرونده اف.بی.آی موسوم به SENTINEL قرار دهند.

وی ادامه داد: مک کیب می‌دانست اگر این اسناد فقط داخل این سیستم وارد شوند دیگر عملا حذف آنها غیرممکن می‌شود. با قرار گرفتن این یادداشتهای کومی در داخل سیستم، بازرسان مطمئنا حتی اگر که مک کیب خودش از سمتش کنار رفته باشد، به آنها دسترسی خواهند داشت.

یادداشتهای کومی مربوط به گفتگوهایش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می شدند. بعدا ژنرال مایکل هاروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا گزارشی را منتشر کرد که شدیدا از تصمیم کومی برای حذف یادداشتهایش از اف.بی.آی بعد از اخراج شدنش و ارائه برخی محتواها به یک دوست به جهت درز دادن به رسانه‌ها و برانگیختن یک تحقیقات ویژه انتقاد کرد اما وزارت دادگستری آمریکا از تحت پیگرد قرار دادن جیمز کومی از بابت مدیریتش در قبال یادداشتهایش خودداری کرد.

کتاب مذکور در عین حال فاش ساخته که مقامهای اف.بی.آی از فرط نگرانی از بابت برخوردهای احتمالی ترامپ حتی یک قدم از دستورات مک کیب جلوتر رفتند.

توبین نوشت: به مجرد اینکه مک کیب مدیر شد کارمندان اف.بی.آی شدیدا نگران شدند که ترامپ اقدام به لغو کردن تحقیقات کند بنا براین آنها دست کم سه کپی از اسنادی کلیدی شامل یادداشتهای کومی را در مکانهایی دور از دسترس در اف.بی.آی قرار دادند. هدف این بود که اطمینان حاصل کنند در صورتی که ترامپ دستور به خاتمه دادن به تحقیقات بدهد این اسناد همواره حفظ و سر جایشان بوده و به اشتراک گذاشته شوند.

در ادامه این کتاب توضیح داد، هشت روز بعد از اخراج کومی راد روزنشتاین، معاون دادستان کل اقدام به انتصاب رابرت مولر، مدیر سابق اف.بی.آی، به عنوان بازرس ویژه پرونده تحقیقات در خصوص ارتباط کمپین ترامپ با روسیه کرد.

مولر بهار سال گذشته میلادی به این تحقیقاتش که دو سال طول کشید پایان داده و تیمش نتیجه گرفتند که روسیه “به شیوه‌ای فراگیر و سیستماتیک” در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده اما آنها نتوانسته‌اند وجود دسیسه چینی مجرمانه میان روسها و کمپین ترامپ را اثبات کنند. این تحقیقات البته منجر به صدور احکام محکومیت درقبال برخی افراد نزدیک به ترامپ از بابت اتهامات دیگری شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.