stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 152533
  • 11 مرداد 1399 - 11:19
1

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی بهترین راه برای تازه‌‍‌واردان بورس

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی بهترین راه برای تازه‌‍‌واردان بورس

ایسنا/قزوین سید مهدی تقوی، تحلیلگر بازارهای مالی و مدرس دوره‌ تخصصی بازار سرمایه در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی قزوین، در یادداشتی که با عنوان توصیه‌های کاربردی برای معامله‌گری در بورس ایران نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است، می‌نویسد: در این روزهای داغ و پرهیاهو بازار سرمایه که همه‌جا صحبت از بورس، معاملات سهام، افزایش سرمایه‌های گوناگون شرکت‌ها، تقسیم سود به گوش می‌رسد؛ شما را به اندکی آرامش و تأمل در یکی از مهم‌ترین اصول سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دعوت می‌کنم.

قلم | qalamna.ir :

یکی از حقایق تلخ بازارهای مالی این است که طبق آمار، حدود ۹۰ درصد افرادی که وارد بازارهای مالی می‌شوند، با زیان سنگینی مواجه شده و آن را ترک می‌کنند.

دلایل و عوامل زیادی را می‌توان برای این شکست‌ها شناسایی کرد، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم تسلط به دانش‌های موردنیاز مانند تحلیلگری، معامله‌گری، مدیریت سرمایه اشاره کرد.

اما در میان دانش‌هایی ازجمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تابلوخوانی، علم روان‌شناسی بازار یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌هاست که تا حد زیادی مورد بی‌توجهی فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است و این امر تأثیر بسزایی در شکست معاملات دارد. به‌طور خلاصه روان‌شناسی بازار یعنی تشکیل و پیروی از استراتژی معاملاتی شخصی، کنترل هیجانات و احساسات موجود در بازار.

متأسفانه این روزها به‌شدت شاهد رفتارهای هیجانی گروهی از سوی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد هستیم که همین رفتار می‌تواند زمینه شکست سرمایه‌گذاری در بورس را ایجاد کند.

از نشانه‌های رفتارهای هیجان و پرخطر این روزها می‌توان به تشکیل مکرر صفوف خریدوفروش در بازار اشاره کرد که شاید نتوان برای بسیاری از آن‌ها دلایل منطقی و واقعی پیدا کرد.

فعالیت در بازارهای مالی به‌شرط داشتن تجربه و دانش کافی می‌تواند بسیار مفید و سودآور باشد اما از طرف دیگر اگر بدون دانش و مهارت در بازار فعالیت داشته باشیم بسیار پر ریسک و زیان‌بار است؛ ازاین‌رو اگر تخصص و تجربه کافی در بازار سرمایه نداریم بهتر است رفتار هیجانی و پرخطر را کنار بگذاریم و کنترل سرمایه خود را به دست آگاهان و خبرگان این بازار بسپاریم تا آنان به‌واسطه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی، به بهینه‌ترین حالت برایمان در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.