stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 152527
  • 11 مرداد 1399 - 10:55
1

ترامپ: اینکه روسیه برای کشتن نظامیان آمریکا در افغانستان جایزه تعیین کرده، صحت ندارد

ترامپ: اینکه روسیه برای کشتن نظامیان آمریکا در افغانستان جایزه تعیین کرده، صحت ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا یافته مقام‌های اطلاعاتی کشورش مبنی بر اینکه روسیه به شبه‌نظامیان طالبان پیشنهاد جایزه در ازای کشتن سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان را داده رد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفری به شهر اورلاندو اظهار کرد: این مساله هرگز  به اطلاع من رسانده نشد شاید چون من آن را واقعی در نظر نمی‌گرفتم. اگر چنین چیزی واقعاً اتفاق افتاده بود به من اطلاع داده می شد و من هر گونه اقدام قاطع را در قبال آن اتخاذ می‌کردم.

این صحبت ترامپ در حالی مطرح شده که پیشتر گزارش شده بود، ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان در یک گزارش روزانه اطلاعاتی که اواخر فوریه برای ترامپ تهیه شده بود، گنجانده شده بود. ترامپ در جریان اظهاراتش در اورلاندو با این سوال مواجه شد که آیا حرفش به معنی این است که این گزارش را نخوانده است. او پاسخ داد: این هرگز به اطلاع من رسانده نشد. من فکر می‌کنم این یک “حقه روسیه” دیگر است، آنها از جمله “شیفتی شف” و همه این کاراکترها از همان روز اولی که من به اینجا وارد شدم حقه روسیه را به خورد من دادند. هم اکنون ما در حال همکاری با روسیه بر سر یک توافق عدم اشاعه هستیم.

روز سه شنبه ترامپ گفت با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روزهای اخیر صحبت کرده اما در صحبتش با او موضوع مربوط به جوایز پیشنهادی روسیه به شبه‌نظامیان طالبان را مطرح نکرده است. ترامپ عنوان کرد: این تماس تلفنی برای بحث بر سر مسائل دیگری بود و صادقانه این مساله‌ای است که خیلی‌ها گفتند اخبار دروغ است.

بر اساس گزارش پایگاه اکسیوس از زمانی که ارزیابی اطلاعاتی مذکور در قالب یک گزارش روزانه تحویل ترامپ شده او در هشت موقعیت متفاوت با پوتین صحبت داشته است. چندی پیش جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از این جنجال و پاسخ‌های ترامپ در قبال آن به عنوان یک مساله انتخاباتی استفاده کرد. اندرو بیتس، سخنگوی بایدن در یک بیانیه انتقادها از ترامپ را ادامه داده و گفت: حیاتی‌ترین و مقدس‌ترین وظیفه فرمانده کل قوا در آمریکا حفاظت از کسانی است که به ملت ما در وضعیتی خطرآفرین خدمت می‌کنند. اما ماهها بعد از آنکه جامعه اطلاعاتی آمریکا زنگ خطر را برای دونالد ترامپ و همپیمانان ما در خصوص تعیین جایزه از سوی روسیه برای سر زنان و مردان نظامی آمریکا در یک منطقه جنگی به صدا در آورد، رئیس جمهور کشور ما همچنان به کسانی که در خط مقدم برای کشور ما از جانشان گذشته‌اند  و همینطور به وظیفه خودش پشت کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.