stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 152523
  • 11 مرداد 1399 - 10:51
0

رشد ماهانه قیمت نفت با وجود نگرانی های کرونایی

رشد ماهانه قیمت نفت با وجود نگرانی های کرونایی

بهای معاملات نفت روز جمعه افزایش یافت و با وجود این که سرمایه گذاران همچنان نگران دورنمای تقاضا با ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تسهیل محدودیت تولید اوپک پلاس بودند، به رشد ماهانه در ژوییه دست یافت.

قلم | qalamna.ir :

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر ۳۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و در ۴۰ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات نفت برنت ۲۷ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد کرد و در ۴۳ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه بسته شد.

وست تگزاس اینترمدیت رشد ماهانه حدود ۲.۶ درصد و نفت برنت رشد بیش از پنج درصد را در ژوییه به ثبت رساندند.

برخی از تحلیلگران معتقدند بهبود قیمتهای نفت از رکورد پایین اخیرشان باعث خواهد شد بخشی از تولیدی که پس از سقوط قیمتها متوقف شده بود، احیا شود.

شماری از تحلیلگران هم انتظار دارند با توجه به تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس که طبق برنامه از شنبه دو میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه می کند، قیمتها در بازار تحت فشارهای کاهشی قرار بگیرد.

مایکل تران، تحلیلگر کالا در شرکت آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشت: با وجود ماهیت تاب آوری قیمت نفت و ماندن در بازه محدود در هفته های اخیر، ثابت ماندن تقاضای جهانی و افزایش تولید اوپک پلاس این پرسش را برمی انگیزد که آیا بازار می تواند بشکه های اضافی نفت را جذب کند.

در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته یک حلقه کاهش پیدا کرده و به ۱۸۰ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، تحلیلگران می گویند بهای نفت از افت ارزش دلار حمایت شده است. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب به پایینترین حد در بیش از دو سال گذشته نزول کرده و در ژوییه بیش از چهار درصد افت داشت که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۱۰ به این سود بوده است. این شاخص روز جمعه ۰.۳ درصد بهبود پیدا کرد اما در مجموع دلار ضعیفتر، از قیمت کالاهایی که به این ارز معامله می شوند نظیر نفت خام حمایت کرده و آنها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.