stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 152509
  • 11 مرداد 1399 - 10:20
2

صدور بیش از ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری شرکت دانش‌بنیان با فعالیت‌های منطبق با محیط زیست

صدور بیش از ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری شرکت دانش‌بنیان با فعالیت‌های منطبق با محیط زیست

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارسال ۵۷۰ تقاضای پروانه بهره‌برداری از سوی
شرکت‌های دانش‌بنیان برای ادامه فعالیت‌های خود در محدوده شهری خبر داد و گفت: از این تعداد، پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۴۰۰ تقاضا صادر شده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا، سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین مصوبه «ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان» مصوب هیئت‌وزیران در سال ۹۴، گفت: بر اساس مصوبه هیات‌وزیران و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های دانش‌بنیان طبق ماده (۸) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان مجاز هستند در محدوده شهر تهران و دیگر شهرها مستقر شوند و با رعایت رده‌های زیست‌محیطی ذکر شده در پیوست مصوبه فوق نسبت به دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

صاحبکارخراسانی ادامه داد: این رده‌های زیست‌محیطی ۷ گانه مبنای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند بود، هرچه رده زیست‌محیطی فعالیت شرکت از رده ۱ به سمت رده ۷ سوق پیدا کند، باید میزان فاصله این شرکت از محدوده شهری، افزایش یابد.

وی با اشاره‌ به آمار دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۵۷۰ تقاضای پروانه بهره‌برداری به مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارسال شده که بیش از ۴۰۰ تقاضا مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه از کل درخواست‌های ارائه شده،  ۲۴۱ درخواست مربوط به استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و قانونی بوده است، اظهار کرد: علاوه بر آن ۱۵۴ درخواست برای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، ۸۶ درخواست برای کاربری‌های صنعتی و کارگاهی، ۱۸ درخواست مربوط به مکان‌های صنعتی مجاز داخل یا خارج محدوده مصوب شهری و روستایی و مابقی درخواست‌ها مربوط به سایر نواحی بوده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صاحبکار خراسانی همچنین در ارتباط با چگونگی اخذ مجوزهای استقرار مطابق با رده‌بندی زیست‌محیطی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مراجعه به سامانه  reg.daneshbonyan.ir، اطلاعات لازم را تکمیل کنند و کارگزاران مربوطه پس از بررسی، نامه‌ای مبنی بر معرفی شرکت برای دریافت مجوزهای لازم به وزارت صمت و سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان مورد نظر ارسال خواهند کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.