stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 152073
  • 09 مرداد 1399 - 13:19
1
محمد جواد حق شناس:

قدرت هالیوود کمتر از پنتاگون نیست

قدرت هالیوود کمتر از پنتاگون نیست
عضو شورای شهر تهران بر نوسازی سینما‌های فرسوده پایتخت تأکید کرد.
قلم | qalamna.ir :
معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خبر به فروش گذاشته شدن سینما شهر قشنگ در چهارراه جمهوری خبری تأسف بار است، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که حال شهر خوب نیست و اینکه یک مکانی در محدوده مرکزی تهران که طی چند دهه از مراکز مهم فرهنگی شهر بوده، اکنون به این وضع دچار شده  که پیام مثبتی ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هزاران نفر از مردم تهران با سینما شهر قشنگ خاطره دارند، تصریح کرد: این محل سال‌ها خدمت فرهنگی داده و الان مدت هاست که تعطیل شده و عملا از میدان خارج شده است.

او با تأکید بر اینکه حفظ و توسعه اماکن فرهنگی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: وزارت فرهنگ باید برای ده‌ها سینمایی که حال خوبی ندارند و به تعطیلی کشیده شده‌اند، ورود کند و فکری بیندیشد.

حق شناس با بیان اینکه از افتخارات ما در دوران بعد از انقلاب اسلامی ارائه یک خوانش تأثیر گذار در سینما است، افزود: امروز سینمای ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد.

او افزود: وقتی که انقلاب ما مبتنی بر آموزه‌های ارزشمند است، این سوال مطرح می‌شود که ما این ارزش‌ها را با چه گویشی می‌خواهیم برای دنیا بیان کنیم، لذا ما نمی‌توانیم از ارائه یک محتوای ارزشمند سخن گوییم، اما به گردش اقتصادی و حفظ و توسعه بستر‌های انتشار آن توجه نکنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه امور قدرت هالیوود کمتر از پنتاگون نیست، تصریح کرد: بر همین اساس شاهد هستیم که هزاران سالن سینما در آمریکا وجود دارد تا محتوایی که هالیوود تولید کرده را به ذهن مخاطب منتقل کنند و ما با وجود داشتن آثار سینمایی فاخر برای افزایش سالن‌ها ورود نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای حفظ سالن‌های سینمایی ورود کند، گفت: مدیریت شهری هم می‌تواند، برای تغییرات ساختمانی و نوسازی سینما‌های فرسوده همکاری کند و دولت هم باید در این زمینه کمک کند و اگر لازم است وام دهد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای دادن مجوز همکاری لازم را داشته باشد، گفت: متأسفانه در گذشته مدیریت شهری به سمت سینما داری رفته است، در حالی که وظیفه ما سینما داری نیست و باید برای ساخت و نوسازی سینما در مناطق پر جمعیت تسهیل گری کنیم و از سازندگان و سینما داران حمایت کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : yjc

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.