stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 151732
  • 08 مرداد 1399 - 22:44
5
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي كردستان:

تسهیلات سرمایه درگردش در اختیار مرغداری های کردستانی قرار می گیرد

تسهیلات سرمایه درگردش در اختیار مرغداری های کردستانی قرار می گیرد
قلم/ کردستان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي كردستان از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان خبر داد و افزود: مرغداران بدهکار به بانک ها می توانند، با پرداخت 7 و نیم درصد از بدهی تسهیلات دریافتی، وام خود را برای مدت مشخص امهال نمایند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، خلیل فعله گری در جلسه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای مرغداری استان کردستان، گفت: مرغداری های استان به طور متوسط در سال چهار نوبت جوجه ریزی انجام می دهند که سرمایه درگردش مورد نیاز برای این واحدها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در هرمرحله از جوجه ریزی است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مرغداری استان فعالیت می کنند و باید به جد از این صنعت حمایت کنیم.
وی از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان خبر داد و افزود: مرغداران بدهکار به بانک ها می توانند، با پرداخت ۷ و نیم درصد از بدهی تسهیلات دریافتی، وام خود را برای مدت مشخص امهال نمایند.
فعله گری یادآور شد مرغدارانی هم که متقاضی دریافت تسهیلات ۱۸ درصد هستند می توانند با مراجعه به بانکهای استان نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: بانک ها به مشتریان خود تسهیلات ۱۸ درصد پرداخت کرده و به دیگر متقاضیان با واریز ۲۰ درصد از مبلغ تسهیلات توسط متقاضی و مسدود شدن آن تا پایان پرداخت اقساط این تسهیلات را در اختیار مرغداران قرار می دهند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان نیز در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید کرده ایم، افزود: برنامه ریزی ما برای سال جاری افزایش این میزان به ۱۱۰ هزار تن است که تا اکنون بر اساس برنامه ریزی انجام شده خوب پیش رفته ایم.
سیداحمد ذکریای نژاد، صنعت مرغداری را پویاترین و فعال ترین صنعت استان دانست و تاکید کرد: مرغداری های استان واحدهای شناسنامه دار با سود دهی مناسبی هستند که بانک های عامل می توانند با اطمینان کامل در این صنعت سرمایه گذاری کنند.
وی در این زمینه، تصریح کرد: گوشت مرغ یکی از مهم ترین مایحتاج روزمره خانوارهای ایرانی بوده و استان کردستان با دارا بودن رتبه نهم تولید گوشت مرغ در کشور می تواند با حمایت همه جانبه بانکهای استان همچنان در این فعالیت اقتصادی موفق باشد.
ذکریای نژاد در پایان، اذعان کرد: مردم در شرایط قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی به جهت شیوع ویرووس کرونا به تولیدات دامی از جمله گوشت مرغ نیاز دارند و ما باید همچنان از تولیدکنندگان بخش دام و طیور بخصوص مرغداران حمایت کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.