stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 151418
  • 07 مرداد 1399 - 15:01
2

استان سمنان وارد وضعیت قرمز کرونا شد

استان سمنان وارد وضعیت قرمز کرونا شد
قلم/ سمنان- استان سمنان بر اساس اعلام ظهر سه‌شنبه هفتم مرداد سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد وضعیت قرمز کرونا شد.
قلم | qalamna.ir :

سیما سادات لاری روز سه شنبه اظهار داشت:  استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی روز گذشته اعلام کرده بود که استان سمنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

شاهرود، میامی،دامغان، سمنان، گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی و سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی

رییس دانشگاه پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: ۲ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه با افزایش سطح خطر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

رضا چمن نیز به رسانه‌ها اعلام کرد: ۲۶ مورد بیمار کووید ۱۹ جدید در ۲ روز گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شد و شمار مبتلایان این مناطق تاکنون به یک هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

وی با اشاره به بستری ۸۸ بیمار کووید ۱۹، تصریح کرد: ۱۳ نفر از این تعداد بیمار بدحال و در بخش آی سی یو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

رییس دانشگاه پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود ادامه داد: با افزایش سطح خطر در منطقه تحت پوشش این دانشگاه از امروز در نقشه کشوری اپلیکیشن ماسک وضعیت هر ۲ شهرستان شاهرود و میامی قرمز شده است.

وی تاکید کرد: محدودیت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شدت می‌یابد.

رییس دانشگاه پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود ابرازداشت که با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شاهرود و میامی، این هفته نمازهای جمعه و جماعات در این ۲ شهرستان‌ استان سمنان نیز برگزار نمی‌شود.

بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز هفتم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.