stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 151291
  • 07 مرداد 1399 - 11:15
1

مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار با حمایت کمیته امداد

مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار با حمایت کمیته امداد
قلم/ سمنان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد منجر به مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار روستایی حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی از تهران به زادگاهشان و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و در پی آن، تحول در این روستا شد.
قلم | qalamna.ir :

محسن مسعودیان راد در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان اظهارداشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به این خانوارها و راه‌اندازی تولید کفش، تحول جدیدی در این روستا به وجود آورد.

وی تصریح کرد: بعد از نیازسنجی و استعدادیابی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی این خانواده‌ها، به زادگاهشان برگشتند و با راه‌اندازی تولیدی، این روستا را به قطب تولید کفش در منطقه تبدیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش هم‌گرایی بین کمیته امداد و اداره کل و رفاه امور اجتماعی استان سمنان کار منجر به‌ شتاب‌گیری اشتغال می‌شود.

مسعودیان راد با اشاره به شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس منحوس کرونا که به تعداد زیادی از مشاغل آسیب وارد کرد، تصریح کرد: فعالیت و حمایت از این طرح‌ها و مصون ماندن از آسیب‌ها و بازگشت به چرخه تولید کمتر از جهاد درراه خدا نیست.

وی از نظارت بر پنج هزار و ۸۰۰ طرح فعال اشتغال ویژه مددجویان و کارآفرینان عرصه اشتغال کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۳۶۰ نفر از مددجویان استان شغل ایجادشده که از نیمه دوم امسال این مساله شدت بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر سوق دادن کمک خیران به‌سوی اشتغال، خاطرنشان کرد: کمک مستقیم خیران به نیازمندان تنها به گسترش فقر و وابستگی خانوارها منتهی می‌شود، در حالی که توانمند‌سازی آن‌ها از طریق اشتغال، حمایتی پیشرفته و رو به جلو محسوب می‌گردد.

وی به اجرای ۱۵ طرح اشتغال دانش‌بنیان در سرفصل‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی برنامه حمل و نقل، فرآوری زعفران، جاروبرقی شهری، تولید انواع واکس چوبی از جمله طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان این نهاد حمایتی است.

 

لزوم توجه استارتاپ‌ها در قالب مشاغل نوین برای مددجویان

مدیرکل کار تعاون و رفاه امور اجتاعی به خدمات کمیته امداد به ویژه در حوزه اشتغال با هدف توانمندی مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: راه اندازی زنجیره شغلی، راهبران شغلی و نیروهای جهادی ازجمله راهبرهای موثر این نهاد حمایتی است که تاثیر مطلوبی در اشتغال کشور به جای گذاشته است.

اسماعیل غنیان بیان کرد: توجه به استارتاپ ها در قالب مشاغل نوین برای مددجویان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بازگرداندن افراد از شهر به روستا با توجه به امکانات موجود کار دشواری است، بیان کرد: با تدوین نقشه راه بلند مدت توسط کمیته این امر محقق شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان استعداد یابی، آموزش و هدایت شغلی را از جمله کلیدهای اساسی این نهاد در ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: نظارت مستمر بر طرح‌های اجرا شده و حمایت از آن‌ها منجر شده که اشتغال کمیته امداد پایدار باشد.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر استان سمنان، دارای ۸ شهرستان، ۲۰ نقطه شهری، ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان با ۵۴۹ آبادی دارای سکنه است.

۲۶ درصد از کل جمعیت کشور در مناطق روستایی زندگی می کنند، اما در سمنان بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری این استان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی سکونت دارند که معادل ۲۰ درصد جمعیت این دیار است.

در استان سمنان شهرستان‌های میامی  با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸ درصد روستانشینی، به ترتیب بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

کمیته امداد در سال گذشته ۵۲ درصد اشتغال را به بخش روستایی و ۴۸ درصد را به بخش شهری اختصاص داده که بر اساس میزان شاخص جمعیت ۸۰ درصد اشتغال کمیته امداد در روستاها و مناطق محروم ایجادشده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.