stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15128
  • 26 آبان 1394 - 21:42
4

کامل‌ترین و پرهزینه‌ترین پیوند صورت جهان +عکس

پاتریک هاردیسون مامور ۴۱ ساله آتش‌نشانی که طی یک آتش‌سوزی دچار سوختگی درجه سه در کل صورت و پوست سر خود شده بود با کامل‌ترین و پرهزینه‌ترین پیوند صورت تاریخ توانسته است به زندگی بازگردد.

قلم | qalamna.ir :

به گفته جراحان آمریکایی هاردیسون در ماه آگوست تحت عمل جراحی برای کامل‌ترین پیوند صورت که شامل پیوند کامل پوست سر،گوش و پلک بوده قرار گرفته است.

سه ماه پس از این عمل که یک میلیون دلار هزینه داشت، این مرد که پنج فرزند دارد در حال بهبودی است. پیش از این عمل جراحی فرزندان او از دیدن چهره پدرشان وحشت داشتند.

اهدا کننده صورت برای پیوند مردی ۲۶ ساله به نام دیوید رودنبا بوده که در یک حادثه دوچرخه‌سواری جانش را از دست داد. پاتریک هاردیسون در جریان ماموریتی برای نجات ساکنان خانه ای که در حال سوختن بود دچار سوختگی شد.

 

او در حالی تحت این عمل جراحی توسط پزشکان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک قرار گرفت که شانس موفقیت عمل  ۵۰-۵۰ اعلام شد. اما پاتریک برای ادامه زندگی قبول کرد که تحت این عمل جراحی ۲۶ ساعته قرار بگیرد.
با موفقیت‌آمیز بودن این عمل این مرد صاحب یک صورت کامل از جمله گوش،بینی،لب بالا و پایین شده و حتی عمل قسمتی از گردن او را هم در بر گرفته است. دکتر ادوارد رودریگز رئیس تیم ۱۵۰ نفره پزشکی که این جراحی را انجام داده است می‌گوید حالا پاتریک هاردیسون برای اولین بار پس از سانحه آتش سوزی در می‌سی‌سی‌پی، می‌تواند پلک بزند و با چشم‌های بسته بخوابد. دکتر رودریگز می‌گوید: یکی از نشانه‌های موفقیت آمیز بودن این عمل این بود که ما هاردیسون را برای خرید به فروشگاهی بردیم و هیچ کس نگاهی که حاکی از غیر عادی بودن صورت وی داشته باشد، نداشت.


برای این پیوند دو تیم جراحی به طور هماهنگ کار کردند؛ یکی صورت اهداکننده را جدا کرد و دیگری بیمار را برای پیوند آماده کرد. پاتریک هاردیسون با تشکر و قدردانی از پزشکان می‌گوید: آنها نه فقط به من یک صورت تازه بلکه یک زندگی جدید داده‌اند.
اولین پیوند نسبی صورت جهان در سال ۲۰۰۵ به روی یک زن فرانسوی به نام ایزابل دینوار انجام شد. او صورتش را در حمله سگ از دست داده بود.

از آن زمان بیش از ۲۰ بیمار دیگر در اطراف جهان تحت عمل پیوند کامل یا نسبی صورت قرار گرفته اند. در سال ۲۰۱۰ یک مزرعه دار اسپانیایی اولین کسی شد که پیوند کامل صورت دریافت کرد. در آن عمل بینی و لب های او جایگزین شد اما نه پیوند گوش و پوست سر که در عمل اخیر به صورت کامل صورت گرفت.
بافت‌های پیوند زده شده به پاتریک هاردیسون از نظر اندازه در تاریخ پزشکی سابقه نداشت است. حال او جالا با گذشت ۹۳ روز از عمل خیلی خوب است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.