stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 151223
  • 07 مرداد 1399 - 8:52
1

امضای تفاهم نامه برای تقویت خانه‌های هلال احمر قزوین

امضای تفاهم نامه برای تقویت خانه‌های هلال احمر قزوین
قزوین - قلم - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیریت بحران و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری در خصوص تاسیس و راه اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسن آصفی روز سه شنبه با بیان اینکه این تفاهم نامه در خصوص تاسیس و راه اندازی خانه های هلال در مناطق روستایی به امضاء رسید در ادامه اظهار داشت: این تفاهم نامه سه جانبه با هدف جذب و سازماندهی جوانان ، داوطلبان و امدادگران به منظور فعالیت های بشر دوستانه وامداد و نجات منعقد گردید.

وی توانمندسازی در مدیریت بحران و عملیات امداد و نجات و توسعه فعالیت های بشر دوستانه و خدمات داوطلبانه در جوامع روستایی را یکی از رویکردهای این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتقاء سطح آمادگی و ایمنی در جامعه و بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و توان علمی ارگانها ، نهادها و سازمانهای مردمی و داوطلب محور کشور این تفاهم نامه به امضا رسید.

آصفی این تفاهم نامه را نقطه عطفی در پاسخگویی سریع و منسجم به حوادث و نجات جان افراد در معرض خطر در کوتاه ترین زمان دانست و ادامه داد: با تشکیل خانه های هلال، جذب و سازماندهی گروه های امداد و نجات روستایی در سطح استان با استفاده از ظرفیت دهیاریها با تشریک مساعی جمعیت هلال احمر و دهیاران استان صورت می گیرد.

وی تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به افراد نیازمند و سلامت جامعه را یکی از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: کمک به دولت در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه با بهره گیری از توان تخصصی و عمومی جمعیت و بخشداریها و دهیاریها و توسعه ظرفیت ها و تعاملات مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه ارائه آموزش های همگانی به مردم، سازماندهی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به عنوان مدیران بحران روستاها، سازماندهی تیم های امداد و نجات روستایی و مدیریت و پاسخگویی سریع به حوادث با استفاده از ظرفیت تجهیزات و امکانات موجود تا رسیدن تیم های عملیاتی سازمان های امدادی ‌در خانه های هلال، صورت خواهد گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.