stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 150998
  • 06 مرداد 1399 - 13:33
0

هیچ بانکی در قزوین حق تملک واحدهای تولیدی فعال را ندارد

هیچ بانکی در قزوین حق تملک واحدهای تولیدی فعال را ندارد
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: با توجه به شعار جهش تولید، هیچ بانکی حق ندارد واحدهای تولیدی فعال را تملک کرده و جلوی اشتغال و تولید را بگیرد.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی علیخانی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان، افزود: شرایط کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان عادی نیست و باید در این شرایط، مشکلات واحدهای تولیدی را با دقت بررسی و تصمیم گیری کرد.

وی اضافه کرد:در این شرایط، اگر واحد تولیدی فعال باشد هیچ بانک و دستگاهی حق ندارد آن را تملک کند و جلوی تولید را بگیرد.

این مسوول گفت: بر اساس تاکیدات و مصوبات سران سه قوا مبنی بر خروج واحدهای تولیدی از تملک بانک‌ها و احیای مجدد آنها، باید تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها و احیای واحدهای تولیدی و راکد به کار بگیریم.

وی با اشاره به مطالبات معوقه واحدهای تولیدی، افزود:  مجموعه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و بانکی استان در تلاش هستند تا علاوه بر اینکه از تملک واحدها توسط بانک‌ها جلوگیری کنند، با یافتن سرمایه‌گذار جدید برای رفع بدهی واحدهای تولیدی اقدام کنند.

علیخانی، تملک و جانشینی بانک را به معنای تداوم رکود یک واحد تولیدی دانست و گفت: واحدی که تحت جانشینی بانک قرار می‌گیرد، عملا از چرخه تولید خارج شده و به بیکاری کارگران منجر می‌شود.   

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و دستور استاندار قزوین باید ۵۶ واحد تولیدی استان که از سوی شبکه بانکی تملک شده به چرخه تولید بازگردند.

این مسوول افزود: این واحدهای تولیدی به دلیل مسایل تسهیلاتی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند و اکثر آنها به دلیل اینکه بانک‌ها توان مدیریتی لازم را برای هدایت واحدها ندارند رو به تعطیلی بوده یا تعطیل شده‌اند.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.