stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 150975
  • 06 مرداد 1399 - 14:23
2
نماینده دامغان؛

سرمایه‌گذاران در موقوفات دامغان حمایت می‌شوند

سرمایه‌گذاران در موقوفات دامغان حمایت می‌شوند
سمنان- نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لیست موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری این حوزه ارائه شود اعلام کرد که از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کنم.
قلم | qalamna.ir :

علی‌اکبر علیزاده‌برمی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های نیکو و امانتی در دستان شماست و شما امانت مهمی را نزد خود دارید.

وی افزود: از گذشته و در حال حاضر، مؤمنان زیادی موقوفاتی را ایجاد کرده و این امر ادامه دارد و این موقوفات همچون امانتی در دستان شماست و این موقوفات امروزه امانت‌داران خوبی دارند و به‌ خوبی اداره می‌شوند.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: از بحث سرمایه‌گذاری در موقوفات حمایت می‌کنم و درصورتی‌ که لیست موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان را در اختیار دفتر قرار دهید، با سرمایه‌گذاران در این بخش مطرح می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش معنوی فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امامزادگان در شرایط کنونی قابل‌ستایش است و باید بیش‌ از پیش تلاش کنیم تا ابعاد معنوی زندگی مردم را تقویت کنیم.

 

موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان شناسایی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این نشست، گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان سمنان در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی اظهار داشت: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبی که دارند، از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند.

وی افزود: متاسفانه برخی از این موقوفات در گذر زمان از حیض انتفاع خارج‌ شده و قابلیت بهره‌برداری ندارند و یا باید به علت فرسایش بنا، با قیمت بسیار اندک به اجازه واگذار می‌شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عواید موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.

وی تصریح کرد: عواید موقوفات طبق نظر واقف در همان مکان و در زمانی که واقف در وقفنامه تعیین کرده، اجرای نیت می‌شود و از آنجایی‌ که بسیاری از موقوفات دارای نیات فرهنگی و اجتماعی هستند، منجر به رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌گردد.

تدینی یادآور شد: در حال حاضر طرح‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات استان در حال اجراست که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در موقوفات مراجعه کرده و متقاضی سرمایه‌گذاری در طرح‌های شناسایی‌شده هستند که پس از طی فرایندهای لازم نسبت به آغاز عملیات سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام می‌شود و به طور قطع این افراد به دلیل اقدام خود که منجر به شکوفایی موقوفه می‌شود، در ثواب کار نیک واقف نیز شریک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمام افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در موقوفات می‌توانند با مراجعه به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.