stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15072
  • 26 آبان 1394 - 12:36
2

رمان جدید «دان دلیلو» به بازار می‌آید

ایسنا نوشت: «دان دلیلو» در آستانه دریافت مدال بنیاد ملی کتاب آمریکا، اعلام کرد تا چند ماه دیگر رمان جدیدش را روانه بازار خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

دان دلیلو نویسنده مشهور آمریکایی که به زودی جایزه یک عمر دستاورد ادبی را از بنیاد ملی کتاب آمریکا دریافت می‌کند، اعلام کرد که تا ماه می ۲۰۱۶ اثر جدیدش را با عنوان «صفر کی» (Zero K) منتشر می‌کند.

این نویسنده ۷۸ ساله تاکنون در کتاب‌هایش به موضوعات متنوعی چون حادثه ۱۱ سپتامبر، ورزش فوتبال‌، زبانشناسی‌، مسائل علمی- تخیلی و ترور «جان اف. کندی» پرداخته است.

«میزان»، «نام‌ها»، «خیابان‌ گریت جونز»، «زیرزمین» و «سر و صدای سفید» از جمله رمان‌های دلیلو هستند.

لس آنجلس تایمز‌، به گفته ناشر کتاب جدید دلیلو،‌ «صفر کی» درباره جست‌وجوی زندگی ابدی و یا حداقل فریب مرگ به نگارش درآمده است.

دلیلو در سال ۱۹۹۲ موفق شد با کتاب «موآ ۲» جایزه «پن فاکنر» را از آن خود کند. در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۸ نیز با همین اثر و رمانی دیگر به نام «زیرزمین» تا مرحله نهایی جایزه ادبی «پولیتزر» پیش رفت.

بسیاری از منتقدان ادبی او را یکی از شخصیت‌های محوری ادبیات پست‌مدرن می‌دانند. جنگ سرد، تروریسم جهانی، هنرهای اجرایی، ریاضیات، مصرف‌گرایی و … از موضوعات متعددی هستند که او در آثارش به آن‌ها پرداخته است. این نویسنده در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نیز جایزه کتابخانه کنگره آمریکا و همچنین جایزه دستاورد ادبی «نورمن میلر» را دریافت کرده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.