stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 150465
  • 05 مرداد 1399 - 11:06
4

ناشر اکاذیب علیه اداره دولتی سمنان دستگیر شد

ناشر اکاذیب علیه اداره دولتی سمنان دستگیر شد
سمنان- رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: انتشاردهنده اکاذیب و تشویش اذهان عمومی  بر علیه یکی از ادارات دولتی شهر سمنان در شبکه اجتماعی تلگرام، با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ حسین صادقی، در تشریح این پرونده اظهار داشت: در پی شکایت یکی از ادارات دولتی شهرستان سمنان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به نشر اکاذیب و افتراء علیه سازمان مربوطه کرده اند، به نحوی که باعث خدشه‌دار شدن وجهه و شان سازمان و کارکنان آن مجموعه شد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط نماینده حقوقی اداره دولتی، بررسی صفحه تلگرام متهم و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع علیه اداره دولتی به همراه متنی توهین‌آمیز در این شبکه‌ اجتماعی کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: کارشناسان سایبری با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کردند و در نهایت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد.

صادقی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، به انتشار مطالب کذب علیه سازمان مورد نظر اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت پرونده به همراه متهم به مقامات ذی صلاح قانونی ارجاع داده شد.

طبق ماده ۷۴۶ هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راس یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.