stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 150051
  • 04 مرداد 1399 - 8:04
5
رییس اداره شهرستان مریوان خبر داد:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه تالاب زریوار

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه تالاب زریوار
رییس اداره شهرستان مریوان گفت: پنج مورد ساخت و ساز که به صورت غیرقانونی در اطراف تالاب بین الملی زریوار اقدام شده بود با دستور مراجع قضایی تخریب شد.
قلم | qalamna.ir :
قلم و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، ابراهیم همت بلند گفت: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم تالاب، پنج مورد از ساخت و سازها که به صورت غیرقانونی به منظور تغییر کاربری اراضی در مجاورت و حاشیه  اقدام شده بود؛ با دستور قضایی تخریب شدند.  

رییس اداره شهرستان مریوان در این راستا ادامه داد: این اقدامات پس از پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست و به دنبال حساسیت تالاب زریبار و پیرو مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان مریوان و کارگروه نجات بخشی این تالاب پس از طی مراحل حقوقی و صدور رأی و حکم قضایی صورت گرفت.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: این عملیات با حضور دادستان شهرستان مریوان و نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، شهرداری و نیروی توزیع برق مریوان انجام شد.
همت بلند خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی تالاب زریوار در کنوانسیون رامسر این اداره با تمام توان با هرگونه تهدید و عوامل تخریب تالاب مقابله خواهدکرد و روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با پیگیری در مراجع قضایی همچنان با قوت ادامه می یابد.
تالاب زریوار (زریبار) یکی از مهمترین دریاچه های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی ترین و متنوع ترین اکوسیستم و پدیده زیست محیطی استان و کشور می باشد که با مساحت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش جزء مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کردستان است و به دلیل جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردار است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.