stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 148814
  • 31 تیر 1399 - 10:17
3
احساس خستگی !

یکی از علائمِ ابتلای خفیف به کووید-۱۹

یکی از علائمِ ابتلای خفیف به کووید-۱۹
مطالعات پزشکی نشان می دهد بیمارانی که به نوع خفیف کووید-۱۹ مبتلا شده اند ممکن است برای مدتی طولانی احساس خستگی را تجربه کنند.
قلم | qalamna.ir :

 انتظار می رود افرادی که وضعیت وخیم بیماری کووید-۱۹ را داشته اند و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی تحت درمان بوده اند ظرف چند ماه، بهبودی کامل کسب کنند.

با این حال شواهدی هست که نشان می دهد بیماران مبتلا به نوع خفیف کووید-۱۹ که در خانه درمان می شوند نیز ممکن است برای طولانی مدت احساس کسالت و بیماری داشته باشند.

خستگی بیش از حد، تپش قلب، درد عضلانی، سوزن سوزن شدن و بسیاری از علائم دیگر از جمله عوارض جانبی کروناویروس به حساب می آیند.

حدود ۱۰ درصد از ۳.۹ میلیون داوطلبی که در این مطالعه مشارکت داشته اند برای مدت بیش از چهار هفته با این علائم روبرو بوده اند.

احساس خستگی مزمن که معمولا به طول کشیدنِ احساس خستگی بیش از شش هفته اطلاق می شود از عوارض بیماری های مختلف به حساب می آید و می تواند فرد را ناتوان سازد.

ساینس الرت، بیماری کووید-۱۹ تنها عامل احساس خستگی مزمن نیست. احساس طولانی مدت خستگی از عوارض بیماری های عفونی دیگر نیز هست.

هنگامی که صحبت از درمان احساس خستگی مزمن می شود، تاکید بر درمان مؤثر بیماری زمینه ای است چرا که درمان بیماری اصلی می تواند خستگی را کاهش دهد. با این حال در مورد عفونت های ویروسی درمان خاصی وجود ندارد و از آنجاییکه کووید-۱۹ بیماری جدیدی است در مورد چگونگی کنترل و درمان احساس خستگی ناشی از آن هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

با این حال به بیماران با تجربه خستگی مزمن توصیه می شود پس از بهبودی نسبی، از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین و گروهی پرهیز کنند چون این شرایط می تواند بیماری را برگرداند.

همچنین فعالیت های سبک ذهنی و جسمی توصیه می شود و بازگشت به کار تدریجی و با روند مرحله ای صورت گیرد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.