stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 147630
  • 28 تیر 1399 - 9:52
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد:

طرح کاداستر ۲۵ درصد اراضی کردستان اجرا می شود

طرح کاداستر ۲۵ درصد اراضی کردستان اجرا می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: قرارداد اجرای طرح کاداستر 25 درصد اراضی استان، معادل 322 هزار هکتار که پلاک به پلاک در حال انجام و بزودی اجرایی خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمد فرید سپری در جلسه ویدئو کنفرانس با وزارت جهادکشاورزی که با حضور روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور با موضوع ایجاد سامانه یکپارچه سازی اطلاعات بخش کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: به منظور بهره برداری از سامانه جدید، لازم است رویکردهای مشابه انجام شده در سال های قبل مانند سامانه های شناسنامه بهره برداران و سامانه جامع محصولات کشاورزی آسیب شناسی و بهره مندی از تجارب اقدامات انجام شده در گذشته به عنوان یک اولویت مدنظر قرار داده شود.

وی ضمن ابراز خشنودی از این اقدام وزیر محترم جهاد کشاورزی، یکپارچه سازی اطلاعات بخش کشاورزی را به عنوان یکی از راهبردهای مهم در برنامه ریزی های این بخش یاد کرد و گفت: تنوع و تعدد قریب به ۷۰سامانه درون و برون سازمانی و جزیره ای مورد استفاده در بخش، موجبات اتلاف انرژی، زمان و سردرگمی کاربران ذیربط گردیده و خواهان یکپارچه سازی سامانه های مرتبط و مشابه با بهره مندی از یک بانک اطلاعاتی پایه شد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: لازم است شیوه اجرای این سامانه به نسبت برنامه های قبلی بسیار هوشمندانه تر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و علاوه بر تبیین شیوه اجرا، ساز و کارهای اجرایی مورد نیاز آن در زمینه زیرساخت، خودرو و حق انگیزه مروجین در نظر گرفته شود.

سپری بیان کرد: سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات بخش کشاورزی برای همه فعالان بخش کشاورزی باید فرصت ایجاد کند تا سطح ارائه و دریافت خدمت در بخش کشاورزی را ارتقا دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان تصریح کرد: با عنایت به اینکه در استان کردستان ۴۳ درصداراضی معادل ۵۵۸ هزار هکتار رفع تداخل گردیده و در دست اقدام است، همچنین قرارداد اجرای طرح کاداستر ۲۵درصد اراضی استان، معادل ۳۲۲هزار هکتار که پلاک به پلاک در حال انجام و بزودی اجرایی خواهد شد، میتوان از داده های اطلاعاتی مربوطه و سایر اطلاعات دیجیتالی و آنالوگ بخش جهت تأمین دیتای این سامانه بهره جست.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.