stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 147253
  • 26 تیر 1399 - 14:29
1
استاندار کرمانشاه:

ظرفیت تولید سالیانه ایران خودرو کرمانشاه به ۶۳ هزار خودرو می رسد/طرح توسعه ای این شرکت در سال جهش تولید آغاز می شود

ظرفیت تولید سالیانه ایران خودرو کرمانشاه به ۶۳ هزار خودرو می رسد/طرح توسعه ای این شرکت در سال جهش تولید آغاز می شود
استاندار كرمانشاه گفت: ظرفیت تولید سالیانه ایران خودرو کرمانشاه به ۶۳ هزار خودرو می رسد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور دکتر مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: امروز، روز بسیار خوبی برای استان کرمانشاه در حوزه صنعت خودرو است که با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید امیدواریم این جلسه منجر به جهش تولید در حوزه این صنعت برای اشتغالزایی جوانان استان شود.

وی افزود: مصوبه اجرای طرح ایران خودرو در استان مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان است و بر اساس این مصوبه قرار بوده که طرح در دو فاز (هر کدام ۵۰ هزار تولید دستگاه خودرو) اجرایی شود ولی تاکنون یک سوم مصوبه اجرایی شده است و هر چند که با توجه به شرایط کشور این مقدار تولید هم جای تشکر دارد.

مقام عالی استان بیات کرد: با توجه به اینکه این مصوبه در دولت تدبیر و امید اجرایی و نهایی شده لذا امیدواریم تا پایان این دولت این پروژه تکمیل و به بهره برداری کامل برسد لذا از مدیرعامل محترم ایران خودرو انتظار داریم که توجه ویژه ای به اجرای کامل این طرح داشته باشند.

بازوند با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان و همچنین مسائل اقتصادی استان تصریح کرد: طرح توسعه و تکمیل و اجرای مصوبه این پروژه خیلی می تواند به استان به ویژه در زمینه اشتغال کمک کند از این رو تقاضای دستور افزایش تولید به عنوان یک برنامه کوتاه مدت را داریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر تولید سالیانه پروژه ایران خودرو استان ۳۰ هزار دستگاه است که خوشبختانه در این نشست با همراهی شرکت ایران خودرو مقرر شد ظرفیت تولید کرمانشاه از سالیانه ۳۰ هزار خودرو به ۶۳ هزار ارتقا یابد و در شهریور ۱۴۰۰ این ظرفیت به سالیانه ۱۰۰ هزار خودرو برسد.

وی در ادامه گفت: همچنین با تأمین منابع مالی از محل مشارکت بانک‌ها برای رسیدن این پروژه به ظرفیت اسمی در سال جهش تولید نیاز داریم الزامات توسط شرکت فراهم شود.

هوشنگ بازوند خاطرنشان کرد: با تشکیل یک کنسرسیوم و با حمایت و پشتیبانی وزیر محترم اقتصاد می توانیم منابع مورد نیاز صنعت ایران خودرو که حدود ۳ هزار میلیارد تومان می باشد را تامین کنیم و ما این موضوع را می توانیم پیگیری و دنبال نمائیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کمک های صورت گرفته به صنعت ایران خودرو استان بیان داشت: ما امسال ۵۰ میلیارد تومان کمک های فنی و اعتباری در استان داشتیم که با توجه به اینکه این پروژه برای ما بسیار مهم است فقط از ۵۰ میلیارد تومان مذکور، ۱۱ میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه های صورت گرفته برای تعریض جاده دسترسی پروژه ایران خودرو گفت: ما همچنین ۵ الی ۶ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص می دهیم.

استاندار کرمانشاه افزود: برای افزایش برخورداری این پروژه از معافیت مالیاتی ما حتماً پیگیری خواهیم کرد که با حمایت وزیر محترم افتصاد و همچنین رایزنی های نمایندگان محترم استان این موضوع محقق شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.