stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 145819
  • 22 تیر 1399 - 12:25
1

هشدار آمریکا به شهروندانش در چین

هشدار آمریکا به شهروندانش در چین

آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر مسائلی همچون هنگ‌کنگ، سین‌کیانگ و تبت، به شهروندان خود در چین هشدار داد مراقب “ریسک فزاینده دستگیری‌های خودسرانه” باشند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا طی یک اخطار امنیتی هشدار داد: شهروندان آمریکا در چین ممکن است به دلایل مربوط به “امنیت دولتی”، تحت بازجویی‌های زمان‌بر و بازداشت طولانی‌مدت قرار گیرند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مقامات چینی همچنین ممکن است ممنوعیت خروج را به عنوان بخشی از “اجرای خودسرانه قوانین محلی در راستای اهدافی جز حفظ نظم و قانون”، تحمیل کنند.

پکن و واشنگتن طی ماه‌های اخیر بر سر سلسله‌ای از مسائل با هم برخورد داشته‌ و یکدیگر را تحریم کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به  بیماری همه‌گیر کرونا و سیاست‌های چین در مناطق دورافتاده غرب تبت و سین کیانگ اشاره کرد. این در حالی است که مقامات چینی این هفته تهدید کردند تحریم‌های آمریکا علیه خودشان را تلافی کنند.

یک قانون امنیتی بحث‌برانگیز که در ماه ژوئن از سوی دولت مرکزی چین برای هنگ‌کنگ به تصویب رسید نیز باعث بروز نگرانی‌های بین‌المللی درباره اجرای آن شده است؛ قانونی که آزادی‌های هنگ‌کنگ را محدود می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.