stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 145725
  • 22 تیر 1399 - 9:51
1

طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی موقتا از دستور کار مجلس خارج شد

طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی موقتا از دستور کار مجلس خارج شد

طرح مالیات بر خانه‌های خالی دقایقی پس از مطرح شدن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی موقتا از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد تا پس از رعایت ترتیبات قانونی مجددا در دستور کار قرار گیرد.

قلم | qalamna.ir :

سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، گفت: همه شما در جریان جهش قیمت مسکن و اجاره‌بها هستید، فشار زیادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و این جزء مطالبات فوری مردم از مجلس یازدهم است که به وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: تلاش‌های خوبی در کمیسیون عمران و همچنین از سوی نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی انجام شده است ولی ما معتقدیم کمک به عرضه فوری مسکن تنها از طریق افزایش مالیات بر خانه‌های خالی امکان‌پذیر است تا بتواند در همین سال ۱۳۹۹ و تابستانی که پیک خرید و فروش است اثر خود را به جای بگذارد.

خاندوزی اضافه کرد: نرخ ناکارآمد مالیات، بازدارندگی لازم را برای دارندگان صدها خانه خالی ایفا نمی‌کند. این در حالی است که طبق اطلاعات مرکز آمار بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد.

محمدحسین فرهنگی در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار کرد: این گزارش باید پیش از این‌که فوریتش در مجلس شورای اسلامی مطرح شود در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت در حالی که دسترسی به آن وجود ندارد، لذا خواهش می‌کنم آن را به تعویق بیندازید تا متن توزیع شود تا ببینیم چطور می‌خواهند این ایده را عملیاتی کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما نباید در مورد مسکن عجولانه تصمیم بگیریم زیرا مسکن در شرایط خوبی نیست.

در ادامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، گفت: ما موظفیم یک ساعت قبل طرح را در سامانه قرار دهیم لذا آن را از دستور کار خارج می‌کنیم تا محتوای آن منتشر شود و بعد با شرایط قانونی در دستور کار قرار گیرد.

براین اساس طرح مالیات بر خانه‌های خالی موقتا از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.