stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 145538
  • 21 تیر 1399 - 14:55
2
استاندار همدان خبر داد:

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان/دانشگاه ها، استخرها و آرایشگاه ها تعطیل شد

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان/دانشگاه ها، استخرها و آرایشگاه ها تعطیل شد
استاندار همدان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان خبر داد و گفت: ۵ شهر استان از جمله شهرستان های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در شرایط قرمز قرار دارند و محدودیت‌هایی برای این شهرها در نظر گرفته شده است که باید اجرا شود
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند کادر درمان استان همدان و همراهی مردم، مطرح کرد: استان همدان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط هشدار است و با رعایت کامل پروتکل‌ها و همکاری مردم می‌توانیم از این شرایط عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل شیوع و ابتلاء به کرونا دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی است که مطلقاً در شهرهای قرمز نباید برگزار شود، گفت: با صاحبان تالارها، باغ‌ها و مکان‌هایی که اقدام به برگزاری مراسم کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرند و علاوه بر جریمه، تعطیل می‌شوند
استاندار همدان با بیان این که برای سلامتی مردم با هیچکس تعارف نداریم و تمام مجموعه‌های دولتی و غیردولتی موظف هستند، پروتکل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: باید نظارت ویژه ای در مورد رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد و با کسانی که کوتاهی دارند برخورد شود.

استاندار همدان بابیان اینکه تمام بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل است و هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا پذیرفتنی نیست، گفت: ۵ شهر استان از جمله شهرستان های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در شرایط قرمز قرار دارند و محدودیت‌هایی برای این شهرها در نظر گرفته شده است که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه کسانی که محدودیت‌های اعمال شده را رعایت نکنند با آنها برخورد قانونی می‌شود، گفت: با توجه به شرایط استان و درجهت حفظ سلامت مردم محدودیت‌های یک هفته‌ای از امروز اعلام می‌شود که برای همه مجموعه‌ها لازم الاجرا است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست دادستان استان همدان و شیوع گسترده بیماری کرونا، به مدت یک هفته کلیه کارهای قضایی (به‌ جز امور خیلی ضروری) در دادسراهای عمومی و انقلاب تعطیل خواهند بود.

استاندار همدان ادامه داد: تمام دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و زبان سراها تا هفته آینده تعطیل خواهند بود.

استاندار همدان با بیان اینکه نماز جماعت در پنج شهرستان همدان، نهاوند، تویسرکان، ملایر و بهار تعطیل خواهد بود، اضافه کرد: مراکز خرید و مجتمع تجاری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند. 

این مقام مسئول بیان کرد: استخرها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل باشند و محدودیت تردد در بلوار ارم توسط شهرداری انجام شود.

سه بیمارستان همدان به اکسیژن‌ساز مجهز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تأمین دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان‌ها در شرایط کرونایی بود.

رشید حیدری مقدم عنوان کرد: در این راستا یک دستگاه اکسیژن ساز خریداری و در بیمارستان سینا نصب شد و سه دستگاه جدید نیز به تازگی خریداری شده که در ۲ بیمارستان مرکز استان و یکی دیگر در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان ملایر نصب می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.