stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 145014
  • 19 تیر 1399 - 13:55
2

تاکید ابوالغیط بر توقف هرگونه مداخله نظامی خارجی در لیبی

تاکید ابوالغیط بر توقف هرگونه مداخله نظامی خارجی در لیبی

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد: ما مخالف مداخله نظامی خارجی در خصوص بحران لیبی هستیم.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست مجازی شورای امنیت در خصوص لیبی مجددا بر مخالفت این اتحادیه با هرگونه مداخله نظامی خارجی در لیبی تاکید کرد و خواستار توقف فوری جنگ و درگیری میان طرف‌های لیبیایی شد.

 احمد ابوالغیط در ادامه افزود: ما بر لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از خاک لیبی و ازسرگیری رایزنی میان  برادران لیبیایی با هدف دستیابی به راهکاری برای اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی این کشور تاکید داریم.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد: امکان ندارد این تلاش‌ها و روندها موفقیت‌آمیز باشد مگر اینکه فضایی به دور از هرگونه مداخله‌های خارجی و تهدید گروه‌ها و شبه‌نظامیان مسلح وجود داشته باشد.

در همین راستا، یک منبع مسئول در دبیرکلی اتحادیه عرب اعلام کرد: ابوالغیط در جریان سخنرانی خود به بررسی نتایج نشست فوق‌العاده اخیر که در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی در خصوص تحولات لیبی در ۲۳ ژوئن برگزار شد، پرداخت و بر پایبندی اتحادیه عرب به تداوم تلاش‌های خود و کمک هیأت سازمان ملل در لیبی جهت دستیابی به توافق فراگیر و دائمی بر سر توقف آتش‌بس در این کشور تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.