stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 144947
  • 19 تیر 1399 - 15:08
3
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد:

ضرورت توجه به عدالت مالیاتی و تکریم ارباب رجوع

ضرورت توجه به عدالت مالیاتی و تکریم ارباب رجوع
نماینده ولی فقیه در استان همدان بحث اجرای عدالت مالیاتی را بسیار مهم دانست و گفت: عدالت مالیاتی و تکریم ارباب رجوع مهمترین عامل در جهت افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی است
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی، مدیرکل امور مالیاتی استان به همراه معاونین، مسئول حراست و مسئول روابط عمومی، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در این دیدار، ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی و تشکر از زحمات مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی استان، طی بیاناتی با اشاره به سختی کار مالیاتی به جهت دریافت مالیات و حساسیت های تعامل با مودیان مالیاتی، افزود: شرایط کنونی اقتصادی طوری است که میبایست فشارها از روی مردم کاسته شود و من اطمینان دارم تلاش مجموعه شما بر این است که فشاری بر مردم وارد نشود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به تکریم تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: وقتی تولید کننده و سایر اصناف و فعالان اقتصادی به اقتصاد کشور کمک میکنند و مالیات خود را می پردازند، می بایست مورد تکریم و احترام واقع شوند.
امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود، بحث اجرای عدالت مالیاتی را بسیار مهم و آن را نیاز اساسی کشور برشمرد و گفت: وقتی کارمند، بازاری، خرده فروشان مالیات می دهند و دیگری با سرمایه های کلان، قانون را دور می زنند و از پرداخت مالیات تمرد می کنند؛ در این شرایط لازم است تا حداکثر تلاش ها و پیگیری ها برای برقراری عدالت مالیاتی صورت گیرد و از این گونه افراد نیز به نحو مقتضی مالیات اخذ شود.
نماینده ولی فقیه در استان هدان در ادامه با اشاره به اقتصاد نسبتاً ضعیف استان همدان، اظهار کرد: با توجه به این امر تعامل و همراهی سازنده با تولیدکنندگان استان امری ضروری و قابل توجه است و امیدواریم ان شاالله روزی برسد که اقتصاد استان از جمیع جهات قوی و مستحکم شود.
الکترونیکی شدن فرایند امور مالیاتی و تسهیل ارائه خدمات به مودیان مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان نیز در ادامه، طی گزارش مبسوطی آخرین وضعیت وصول مالیات در استان را تشریح کرد و افزود: در سال گذشته ۶۳ هزار اظهارنامه از سوی مودیان مالیاتی دریافت شد که به جهت اعتمادسازی و با قبول اظهارات ارائه شده آنان در حدود ۲۵ هزار مورد آن را را پذیرفتیم.
محمد دلشادی ادامه داد: همچنین با توجه به بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر تفویض اختیار بخشودگی به استان ها، ما تقریباً وی در خصوص تقسیط مالیات مودیان مالیاتی نیز تصریح کرد: در این خصوص حداکثر همکاری و تعامل لازم را با مودیان داشتیم و به جهت شرایط خاص اقتصادی موجود، مالیات های قطعی شده مودیان خود را بصورت اقساطی از آنان دریافت نمودیم تا فشار زیادی بر آنان وارد نیاید، و تنها در مالیات بر ارزش افزوده باتوجه به اینکه مودی، مالیات ارزش افزوده را از مردم دریافت نموده بود، سعی کردیم مالیات اینگونه افراد را به صورت کامل دریافت نماییم، البته در این مورد نیز شرایط خاص برخی از آنان را مورد توجه قرار دادیم.
این مقام مسئول، در ادامه در خصوص الکترونیکی شدن فرایند امور مالیاتی و تسهیل ارائه خدمات به مودیان مالیاتی، صحبت کرد و گفت: با الکترونیکی شدن فرایندها در واقع نیازی به حضور مودی در ادارات نیست و این اواخر ابلاغ ها نیز بصورت الکترونیکی صورت میگیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در ادامه افزود: خوشبختانه و با یاری خداوند متعال و همراهی مودیان فهیم و مسئولیت پذیر استان، طی سال گذشته بالغ بر ۷۴۱ میلیارد تومان مالیات وصول کردیم که حدود ۲۷۴ میلیارد تومان از آن، مالیات بر ارزش افزوده بود.
وی با بیان این که بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان از این مبلغ به عنوان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است، اظهار کرد: این مبلغ تأثیر بسیار زیادی در پیشبرد پروژه های مهم عمرانی در سطح استان داشته و در ارائه هر چه بهتر خدمات به هم استانی ها بسیار موثر بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان، تصریح کرد: تعامل مودیان مالیاتی با این اداره کل در سطح بسیار خوبی است و ما با اتاق اصناف و اتحادیه ها رابطه تنگاتنگی داریم و از همراهی خوب و پایبندی همه آنان به قانون تشکر می نماییم.
 
هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.